اوردنچر بر پایه ایمپلنت

در این مقاله خواهید خواند

اوردنچر بر پایه ایمپلنت چگونه انجام می‌شود؟

اوردنچر بر پایه ایمپلنت (Implant-supported denture) نوعی پروتز دندانی است که به جای دندان‌های طبیعی از ایمپلنت‌های دندانی پشتیبانی می‌شود. اوردنچر بر پایه ایمپلنت می‌تواند برای جایگزینی تمام دندان‌های فک بالا یا پایین یا فقط چند دندان استفاده شود.

در بیمارانی که بافت استخوانی تحلیل رفته شدید دارند و امکان پیوند استخوان وجود ندارد می توان بر روی چند پایه ایمپلنت ، پروتز متحرک را نصب کرد که قابل برداشتن و گذاشتن میباشد. در گذشته زمانی که بیماران دندان‌های خود را به طور کامل از دست می دادند چاره ای جز استفاده از دست دندان (دنچر)نداشتند. لقی دندانها که بیشتر در فک پایین اتفاق میافتاد باعث نارضایتی بیماران بود.

اوردنچر بر پایه ایمپلنت 
اوردنچر بر پایه ایمپلنت

اوردنچر بر پایه ایمپلنت

اوردنچر بر پایه ایمپلنت در واقع دست دندانی است که به وسیله‌ی چند پایه ایمپلنت فیکس شده است ،تا بتواند مشکلات لقی دندان‌ها را برطرف نماید. ایمپلنت‌های دندانی در اکثر افراد بزرگسال قابل انجام میباشد. در ابتدا باید بیمار کل تاریخچه پزشکی خود را با دندانپزشک خوب خود درمیان بگذارد .باید بدانیم تنها با ویزیت مستقیم و مشاوره‌ی کلینیکال شخص میتوان به بهترین درمان برای او رسید. در حین معاینه دندانپزشک میتواند به شما فواید و مضرات ایمپلنت و یا استفاده از دست دندان متکی بر ایمپلنت را برای شخص شما بر اساس تاریخچه و معاینه توضیح دهد.

در نهایت بر اساس طرح درمان ایمپلنت‌ها در فک کاشته میشوند. ایمپلنت میتواند استخوان اطراف خود را التیام بخشد. بعد از ترمیم استخوان و محل جراحی، دست دندان ساخته شده روی ایمپلنت قفل میشود. این دست دندان کاملاً محکم و ایمن است و فقط هنگام تمیز کردن نیاز به خارج کردن آن میباشد.

اوردنچر

مزایا اوردنچر بر پایه ایمپلنت چیست؟

مزایا در اوردنچر بر پایه ایمپلنت، دست دندان به صورت دگمه فشاری روی ساختارهای روی ایمپلنت می‌نشیند و به این ترتیب ثبات و گیر دست دندان بهبود میابد.

از مزایای ایمپلنت جلوگیری از تحلیل پیشرونده استخوان در اثر از دست دادن دندانها است.استخوان در بر گیرنده دندان ،با از دست رفتن دندانها به تدریج دچار تحلیل میشود و به همین علت توصیه میشود در اسرع وقت بعد از دست دادن دندان،با ایمپلنت جایگزین گردد و همچنین برای فک بالا و پایین قابل استفاده است.

با اوردنچر بر پایه ایمپلنت جویدن غذا و تغذیه ودر نتیجه گوارش و سلامتی بیمار بهبود می یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

 پروتز-ثابت-متکی-بر-ایمپلنت

 پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت

پروتز ثابت با ایمپلنت می تواند جایگزین دندان و بافت لثه شود. و درست مانند دندان های طبیعی شما عمل می کند. پروتز حتی زمانی که می جوید و صحبت می کنید کاملاً محکم هستند. علاوه بر این، آنها اجازه حرکت و جابجایی دندان های طبیعی مخالف را نمی دهند و از بایت و مفصل فک شما محافظت می کنند. پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت یک گزینه مناسب برای جایگزینی دندان از دست رفته شما می باشد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان و همچنین هزینه ایمپلنت اقساطی تهران 1403 با کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ انواع پروتز ثابت

مشاهده
انواع-ایمپلنت-دندان

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت‌ دندان ریشه‌های مصنوعی از جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم هستند که در استخوان فک جایگذاری می‌شوند و جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته به حساب می‌آیند. این ریشه‌های مصنوعی به عنوان پایه‌ای برای تاج‌های دندانی، بریج‌ها یا پروتزهای کامل عمل می‌کنند و لبخندی زیبا و طبیعی را به شما هدیه می‌دهند. انتخاب نوع ایمپلنت مناسب، به عوامل مختلفی از جمله شرایط استخوان فک، تعداد دندان‌های از دست رفته، سلامت دهان و دندان و بودجه شما بستگی دارد. در این مقاله به بررسی انواع مختلف ایمپلنت‌های دندانی از نظر شکل، جنس، برند و روش جراحی می‌پردازیم و اطلاعات لازم را

مشاهده
مرکز-ایمپلنت-تهران

مرکز ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی آلما مرکز ایمپلنت تهران با سال‌ها تجربه در زمینه کاشت دندان و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات روز دنیا، به شما کمک می‌کند تا لبخندی زیبا و اعتماد به نفسی پایدار را تجربه کنید. متخصصان این مرکز با دانش و تجربه خود، بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می‌کنند و با دقت و ظرافت عمل، ایمپلنت را در دهان شما قرار می‌دهند. متخصصان در مرکز ایمپلنت شهر تهران، به کیفیت خدمات خود اهمیت می‌دهند و از بهترین مواد و متریال برای ایمپلنت دندانتان استفاده می‌کنند. در این مقاله، به‌طور مفصل به معرفی مرکز ایمپلنت شهر تهران،

مشاهده
ایمپلنت اقساطی در تهران (تعرفه و هزینه ۱۴۰۲)

هزینه ایمپلنت اقساطی تهران

ایمپلنت اقساطی در تهران تعرفه و هزینه 1403 هزینه ایمپلنت اقساطی 1403 تهران با توجه به این‌که ایمپلنت دندان‌های مختلف با هم یکسان نیستند همیشه قیمت ایمپلنت دندان شامل طیف گسترده‌ای بوده و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن ارائه داد. این هزینه‌ها شامل معاینه دندانپزشک، تصویربرداری سه بعدی، کاشت ایمپلنت، قرار دادن اباتمنت، ساخت تاج دندان و غیره است. با این حال می‌توان گفت که هزینه ایمپلنت دندان به خصوص در شهرهای بزرگتری مانند تهران نسبتا بالا است و کسانی که قصد ایمپلنت دندان دارند همیشه نگران هزینه‌های آن هستند. یکی از راه‌های کاهش این هزینه‌ها انجام ایمپلنت اقساطی در

مشاهده