درمان مجدد ریشه دندان RRCT

در این مقاله خواهید خواند

درمان مجدد ریشه دندان RRCT : در تعدادی از موارد ،درمان ریشه دندانها با عدم موفقیت همراه است و باید جهت رفع نواقص درمان قبلی ،دندان مجدد تحت درمان قرار گیرد.در برخی موارد ،حین کار برای دندانپزشک مشکلاتی ایجاد میشودویا به دلیل ساختمان،آناتومی و شکل دندان در زمان درمان ریشه ،کار به طور کاملاصحیح انجام نمیشود.بنابراین ممکن است درمان اولیه موفق نباشد.و یا به دلیل عفونت قبلی ریشه ها، مجدد اً ضایعه در انتهای ریشه شکل بگیرد که در اینصورت دندان با نظر دندانپزشک کاندید مجدد درمان ریشه یاRRCT میباشد

درمان مجدد ریشه دندان RRCT

در بعضی موارد با وجود اینکه درمان به طور ایده آل انجام شده ولی نتیجه درمان موفقیت آمیز نیست در این صورت ممکن است دندانپزشک تصمیم بگیرد که دندان را مجدد تحت درمان قرار دهد.در صورتیکه دندانی درمان شودو پرکردگی آن تخلیه شده باشد نیز با نظر دندانپزشک مجدداًتحت درمان قرار میگیرد.به این معنی که حتی اگر درمان ریشه درست انجام شده باشد ولی درست ترمیم تاج انجام نشده باشد یا بیمار برای وقت بعدی مراجعه نکرده باشدیا پانسمان موقت برای مدت بیشتر از دو هفته افتاده باشد ،لازم است درمان مجدد انجام شود.

از آنجاییکه محیط دهان محیطی آلوده است ومیکروبهای متعددی در محیط اطراف دندان و بزاق وجود دارد ،اگر تاج دندان به طور کامل ترمیم نشده باشد، ارتباط بین محیط آلوده دهان و کانال دندان ایجاد میگردد که میکروبها ظرف مدت دو تا سه هفته مجددا کانال را آلوده میکنند.به همین علت ومخصوصاً در مواردی که دندان قبلا درمان ریشه شده است و به روکش نیاز دارد لازم است مجدد درمان ریشه انجام شود.

مراحل درمان مجدد ریشه دندان RRCT

1ـدر این مرحله بعد از بی حسی، پوسیدگیها و ترمیمهای قبلی برداشته میشود و از تاج دندان مسیری برای ورود به فضای داخل دندان  و کانالها ایجاد میگردد.

2ـ در این مرحله کل مواد پر شدگی قبلی در کانالها توسط فلز باریکی به نام فایل تخلیه میشود وتا انتهای کانال به طور کامل تمیز میگردد.

3ـ در مرحله ی سوم کانالی که کاملا تمیز شده را با موادی به نام گوتا پرکا،پر میکنند تا این مسیر کاملا مسدود شود و میکروبها نتوانند به این فضا وارد شوند.

4ـدر مرحله نهایی تاج دندان،پانسمان میشود تا دندان جهت ترمیم و یا روکش کردن آماده شود.

آیا شخصی که دندانش نیاز به درمان مجدد ریشه دارد احسا س درد میکند؟

از آنجا که این دندان مدتها پیش عصب کشی شده و اعصاب دندان تخلیه شده فرد ممکن است دردی احساس نکند اما این به معنی سلامت دندان نیست.در موارد ی که عفونت در کانال دندان زیاد شودممکن است این عفونت وارد استخوان شود ویا باعث از بین بردن بافت استخوانی و بافتهای مجاور  شود که در اینصورت برای شخص ایجاد درد میکند.بهترین راه برای پیشگیری و تشخیص به موقع چنین وضعیتی کنترلهای دوره ای با رادیوگرافی توسط دندانپزشک میباشد.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

ریشه دندان

ریشه دندان

اگر به طور ناگهانی دندان‌هایتان حساس شد و هنگام خوردن چیزی سرد یا گرم درد یا ناراحتی داشتید، ممکن است علت آن خرابی ریشه دندان باشد. ریشه دندان بخشی از دندان در داخل حفره استخوانی است که توسط یک بافت همبند به نام سمنتوم پوشیده شده اند که سخت است اما به سختی مینای دندان نیست. بنابراین، اگر ریشه‌های دندان در معرض دید قرار گیرند، سمنتوم می‌تواند به سرعت دچار پوسیدگی شود یا با مسواک زدن از بین برود. برای درمان ریشه دندان خود و عصب کشی می توانید به کلینیک دندانپزشکی آلما در جمال زاده (غرب تهران) مراجعه کنید.

مشاهده
پوسیدگی-دندان-کودکان

پوسیدگی دندان کودکان

دندان کودکان به علت بی توجهی در مراقبت ها و بهداشت دهان و دندان دچار خرابی می شوند. پوسیدگی دندان کودکان یکی از دغدغه های والدین می باشد، و اینکه این پوسیدگی باعث ایجاد درد می شود. پس کودکان برای بطور منظم برای چکاب به دندانپزشکی مراجعه کنند تا در آینده دچار مشکلات دهان دندان هاد نشوند. یکی از بهترین و بروزترین مراکز بهداشت دهان و دندان کودکان در غرب تهران، کلینیک دندانپزشکی آلما می باشد. شما می توانید تمامی خدمات دندانپزشکی فرزند خود را با خیال راحت در این کلینیک انجام دهید. برای اطلاع از قیمت درمان دندان و

مشاهده
ترمیم تاج دندان

ترمیم تاج دندان

آیا تا به حال فکر کرده اید که ترمیم تاج دندان چیست؟ اگر دندان ترک خورده یا شکسته یا اگر دندان شما سایش و پارگی زیاد داشته باشد، یکی از گزینه‌های ترمیم دندان‌هایتان است. یک تاج از پرسلن و آلیاژ فلز ساخته شده است که آنها را بسیار محکم و بادوام می کند. این یک گزینه درمانی رایج است که توسط اکثر دندانپزشکان ارائه می شود. ترمیم تاج دندان زمانی است که دندانپزشک یک دندان مصنوعی را روی دندان طبیعی شما قرار می دهد تا از آن محافظت کند یا آن را بپوشاند. این کار را می توان به دلایل

مشاهده
پر کردن دندان با کامپوزیت

پر کردن دندان با کامپوزیت

یکی از روش های متداول ترمیم دندان، پرکردن دندان با کامپوزیت می باشد. هنگامی که دندانپزشک پوسیدگی دندان را خارج می کند، یک حفره در داخل دندان ایجاد می شود. این حفره با مواد مختلف پر می شود. به طور سنتی، پرکننده ها ماده ای نقره ای رنگ به نام آمالگام بودند و برخلاف سایه دندان طبیعی کاملاً قابل مشاهده بود. با گذشت زمان، گزینه های دیگری ایجاد شد که یکی از آنها ترکیبی بود. ولی امروزه پر کردن دندان با کامپوزیت انجام می شود. پرکننده‌ کامپوزیت ترکیبی به رنگ دندان از پلاستیک و سرامیک هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای

مشاهده