جراحی بیماری های لثه

جراحی بیماری های لثه : در آیینه به لثه‌هایتان نگاه کنید؛ رنگ لثه‌های سالم صورتی است و محکم هستند، در این حالت استخوان محکم است و  دندان را  به خوبی نگه می‌دارد. در صورتی که هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن لثه شما خونریزی می‌کند، قرمز رنگ و ملتهب است، از روی دندانتان کنار رفته است یا دندان‌هایتان لق شده است، باید حتما برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم جراحی لثه انجام شود. برای داشتن دندانهای سالم باید درمان بیماری لثه را جدی بگیرید تا مجبور نباشید در سنین جوانی دندانهای خود را به دلیل عفونت شدید از دست بدهید.

بیماریهای لثهشامل عفونت و التهاب لثه وبافت نگهدارنده دندان میباشد .مهمترین عامل از دست دادن دندان بیماریهای لثه می باشد.علائم بیماری لثه ،قرمزی ،تورم وخونریزی و گاهاً خارج شدن چرک از لثه وبوی بد دهان می باشد.درمان این بیماری به شدت بیماری لثه بستگی دارد.در مراحل پیشرفته تر درمان شاملکورتاژ و یا جراحی های لثه می باشد.

انواع جراحی های لثه :

جراحی فلپ لثه ، کورتاژ لثه ، جراحی پیوند استخوان ، جراحی پیوند بافت نرم لثه ، جراحی هدایت شده بافت لثه ، جراحی افزایش طول تاچ ، جراحی لثه با لیزر

جراحی بیماری های لثه

کورتاژ لثه یا همان خراشیدن لثه شامل خراشیدن بافت ناسالم از بخش عفونت کرده لثه و در نهایت التیام لثه سالم باقی مانده است.

عوارض جراحی لثه :

۱-حساسیت دندان ها به سرما و گرما پس از مدتی با رعايت بهداشت دهان و دندان از بين می رود. استفاده از خميردندان های ضد حساسيت در صورت شدت حساسيت دندان از طرف جراح تجويز خواهد شد.

۲- فاصله گرفتن لثه از طوق دندان و خالی شدن لثه بین دندان ها

۳- به دلیل حساس شدن زیاد لثه ها و دندان ها پس از عمل جراحی ممکن است در خوردن و اشامیدن اختلال ایجاد شود.

۴- ممکن است خونریزی و ورم به مدت دو تا سه روز پس از عمل جراحی لثه ادامه داشته باشد

۵- لق شدن مختصر دندانها (این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد).

بیماری های لثه از کجا بوجود می آیند ؟

همه چیز از پلاک های بی رنگ میکروبی شروع می گردد!بر خلاف باور بسیاری از افراد که فکر می کنند همه ی مشکلات مربوط به لثه هایشان مربوط به پروسه ژنتیک است،علت التهاب دندان و لثه در بسیاری از مواقع می تواند پلاک های میکروبی باشد.اما پلاک های میکروبی چیستند؟!