کشیدن دندان

کشیدن دندان چیست؟
این اصطلاح به خارج کردن بدون درد دندان یا ریشه دندان با حداقل آسیب به بافت های اطراف اشاره می کند، به طوری که زخم حفره دندان کشیده شده،و خودش و بدون عوارض بعد از عمل بهبود می یابد.هر زمان که جراحی انجام می شود، اولین چیزی که می خواهیم، این است که اجازه دهید تا زخم به درستی، سریع و صاف بهبود ببخشد به عنوان یک تمرین معمول، اکثر جراحان دندان پزشکی، دستورالعمل هایی برای بعد از عمل دارند که به صورت چاپ شده به بیمار داده می شود ؛ چیزی که باید انجام شود، دستورالعمل هایی هستند که پزشک داده است.

دلایل مختلفی برای کشیدن دندان وجود دارد. این دلایل عبارتند از: ۱. اسیب شدید دندان یا ضربه:برخی از دندان‌ها به دلیل پوسیدگی شدید و آسیب گسترده (شکسته یا ترک خورده) تعمیرشان امکان‌پذیر نیست و نیاز به کشیدن دندان است. به عنوان مثال دندان‌هایی که تحت تأثیر بیماری‌های لثه (پریودنتال) هستند ممکن است نیاز به کشیدن پیدا کنند. در این بیماری‌ها همان‌طور که بیماری بدتر می‌شود حمایتی که توسط استخوان دندان از دندان می‌شود کمتر می‌شود و اغلب منجر به کشیدن دندان می‌شود.

۲. دندان‌های نابجا یا فاقد عملکرد:برای جلو گیری از عوارض احتمالی که ممکن است دندان‌های نابجا تأثیر منفی دربهداشت دهان و دندان شما داشته باشند، ممکن است دندان پزشک شما به شما توصیه کند دندان‌های نابجا و بی‌فایده را بکشید (دندان‌هایی که اثری در گاز گرفتن ندارند)

۳. درمان ارتودنسی در درمان ارتودنسی ممکن است برای چیدمان درست دندانهاهای بهبود یافته نیاز به کشیدن دندان باشد.

۴. دندان اضافی دندان‌های اضافی ممکن است از رشد دندان‌های دیگر جلوگیری کند

۵. پرتودرمانی در پرتو درمانی  سر و گردن ممکن است برای پیشگیری از عوارض احتمالی مانند جلوگیری از ایجاد عفونت نیاز به کشیدن دندانها باشد

۶. پیوند اعضای بدن:داروهایی که بعد از پیوند عضو استفاده می‌شوند ایمنی بدن را ضعیف میکندو این حالت خطر ابتلا به عفونت دندان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین ممکن است قبل از عمل نیاز به کشیدن برخی از دندان‌ها باشد.

کشیدن دندان

انجام این دستورالعمل ها ،پس از خارج کردن دندان، میزان بروز عفونت را کاهش می دهد و شانسی برای خشکی حفره می دهد اگر دستورالعمل های پس از عمل پیگیری نشوند، می تواند موجب عوارضی شود که می تواند بهبودی را به تاخیر بیاندازد در این بخش از سلامت دهان و دندان نمناک مهم ترین بایدها و نبایدهای بعد از کشیدن دندان را برایتان آورده ایم.