جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی

در این مقاله خواهید خواند

جراحی طرح لبخند

جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی 

داشتن لبخند زیبا از جمله عوامل افزایش اعتماد می باشد.داشتن دندان های یک دست و مرواریدی به داشتن صورت و لبخندی زیبا و دلنشین می انجامد. جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی یک مجموعه‌ از درمان‌های زیبایی می باشد که به ایجاد لبخندی زیبا منجر می شود. در این روش درمانی لثه های بد شکل و ناصاف اصلاح می شوند. 

تلفن کلینیک دندانپزشکی آلما: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

دلیل نیاز به تصحیح خط لبخند

یکی از نشانه های پیری کاهش حجم صورت است که می تواند منجر به چین و چروک و خطوط لبخند شود. در حالی که برخی از افراد این تغییرات را به عنوان بخشی طبیعی از افزایش سن می پذیرند، برخی دیگر ممکن است نسبت به ظاهر خود احساس خودآگاهی داشته باشند. خوشبختانه، در حال حاضر تعدادی از درمان های غیرجراحی و جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی وجود دارد که می تواند به بهبود ظاهر خطوط لبخند کمک کند. پرکننده های تزریقی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اصلاح این مشکل هستند. فیلرها با افزایش حجم پوست کار می کنند که به صاف کردن چین و چروک ها و خطوط ریز کمک می کند. علاوه بر این، فیلرها همچنین می توانند به بهبود خطوط کلی صورت کمک کنند و ظاهری جوان تر به آن ببخشند. هنگامی که فیلرها توسط یک متخصص پزشکی ماهر تزریق می شوند، می توانند نتایج چشمگیری ارائه دهند که می تواند ماه ها یا حتی سال ها دوام بیاورد. به این ترتیب، آنها یک گزینه عالی برای کسانی هستند که به دنبال اصلاح خطوط لبخند بدون انجام عمل جراحی هستند.

جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی توسط دندانپزشک

جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی : تصحیح خط لبخند از طریق جراحی لثه توسط متخصص جراح لثه انجام میگردد این جراحی در صورتی انجام میگیرد که مشکل فرد لبخند لثه ای باشد بدین معنی که وضعیت زیبایی لثه ها اصلاح شده و توازن لازم جهت طرح لبخند برای بیمار ایجاد میگردد.در این جراحی بافتهای اضافی لثه برداشته و حذف میگردد و ظاهر دندانها زیباتر و بلندتر به نظر میرسددر نتیجه خط لبخند فرد به جای خط لثه ای طرح لبخندی زیبا ایجاد میکند.این جراحی علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس بیشتر برای شما،تمیز کردن دندانها را نیز آسانتر میکندو احتمال ابتلای فرد به بیماریهای لثه را نیز کاهش میدهد.

برای اطلاع از قیمت جراحی خط لبخند با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

 

جراحی طرح لبخند
جراحی طرح لبخند

طرح لبخند چیست؟

در دندانپزشکی، طرح لبخند فرآیندی است که برای بهبود ظاهر لبخند بیمار انجام می‌شود. این کار با ترکیبی از تکنیک‌ها برای تقویت دندان‌ها، لثه و ظاهر کلی صورت انجام می‌شود. طرح لبخند به فاکتورهای مختلفی مانند رنگ، شکل، اندازه، تراز و تناسبات دندان‌ها توجه می‌کند. همچنین ممکن است شامل درمان‌هایی مانند سفید کردن دندان، روکش، باندینگ دندان، کانتور کردن لثه و ارتودنسی باشد. هدف کلی طرح لبخند بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس بیمار با دادن لبخندی است که با آن احساس راحتی داشته باشد.

هزینه ی اصلاح طرح لبخند

 هزینه ی اصلاح طرح لبخند بستگی به شرایط بیمار دارد و کاملا متفاوت است و بدون معاینه بیمار نمی توانیم قیمتی واحد را برای آن در نظر بگیریم. اصلاح طرح لبخند شامل مواردی نظیر :

  • بلچینگ کردن ( سفید کردن دندان ها )
  • لمینت کردن
  • روکش گذاری
  • ارتودنسی
  • از بین بردن فاصله ی دندانی
  • برطرف کردن کوتاهی دندان ها و… 

دندان پزشک بعد از معاینه دندان ها و تشخیص مشکلات بیمار می تواند قیمت اصلاح طرح لبخند را برای شما به طور دقیق و مجزا مشخص کند.

قیمت جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی با بیمه

همانطور که می دانید خدماتی که مربوط به بخش زیبایی و جراحی زیبایی می شوند تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نمی گیرند. با این حال برخی از این خدمات هم هستند که جزو بخش درمانی نیز به حساب می آیند، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی نام بیمه خود کلیک کنید.

کلینیک دندانپزشکی آلما از مراکز طرف قرار داد با بیمه های نام برده شده می باشد و شما می توانید از تمامی تخفیفات بیمه خود برای درمان دندان در این مرکز استفاده کنید.

با بلیچینگ دندان ها چقدر سفیدتر می شوند؟

این سوالی است که هیچ کس نمیتواند به آن پاسخ قطعی بدهد. ممکن است از یک درجه تا چندین درجه بسته به جنس دندانها و نوع رنگدانه های رسوب کرده بین دندانها متغیر باشد.
 
بعد از بلیچینگ، دندانها تا چه مدت سفید می مانند ( مراقبتهای بعد از بلیچینگ )
این موضوع هم بستگی به بهداشت دهان فرد و هم رژیم غذایی او دارد. استفاده کمتر از غذاها و نوشیدنیهای رنگدانه دار کمک میکند دندانها به مدت طولانی تری سفید بمانند. ضمنا بلیچینگ درمانی است که باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا رنگ دندانها به صورت دایمی سفید بمانند.

طرح لبخند طبیعی

در طراحی لبخند طبیعی، تمام دندان‌های بیمار، از جمله دندان‌های آسیاب، مورد بررسی قرار می‌گیرند. این نوع طراحی بر ایجاد لبخندی با ظاهری طبیعی و هماهنگ با ویژگی‌های صورت بیمار تمرکز دارد. معمولاً شامل نشان دادن تمام دندان‌ها هنگام لبخند زدن و حفظ اندازه و شکل مناسب آن‌ها است.

طرح لبخند هالیوودی

طرح لبخند هالیوودی دندان
طرح لبخند هالیوودی دندان

در طراحی لبخند هالیوودی، تمام دندان‌هایی که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند. تعداد دندان‌های درگیر بسته به نیازها و اهداف فرد می‌تواند متفاوت باشد. طراحی لبخند هالیوودی با دندان‌های کاملاً سفید، صاف و متقارن مشخص می‌شود. این نوع طراحی شامل استفاده از درمان‌های زیبایی مانند روکش دندان، تاج و سفید کردن دندان برای ایجاد لبخندی شبیه به افراد مشهور هالیوود است.

طرح لبخند لثه‌ای

در طراحی لبخند لثه‌ای، تمام دندان‌های جلویی بیمار، که معمولاً شامل شش تا هشت دندان می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر لثه‌های بیمار هنگام لبخند زدن به وضوح قابل مشاهده باشد، طرح لبخند لثه‌ای می‌تواند کمک کند. این نوع طراحی شامل تنظیم بافت لثه، چه به صورت جراحی یا بدون جراحی، برای نمایان شدن بیشتر دندان‌ها و کاهش ظاهر بافت لثه است.

طرح لبخند مینیمالیستی

در طراحی لبخند مینیمالیستی، تمام دندان‌های جلویی بیمار، که معمولاً شامل هشت دندان (چهار دندان بالا و چهار دندان پایین) می‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرند. با این حال، در برخی موارد، بسته به خط لبخند بیمار و نتیجه مطلوب درمان، ممکن است دندان‌های اضافی نیز درگیر شوند. طراحی لبخند مینیمالیستی بر ساده و طبیعی نگه داشتن لبخند با دندان‌های کوچکتر و طبیعی تمرکز دارد. این یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می‌خواهند یک رویکرد محافظه‌کارانه برای اصلاح لبخند خود داشته باشند.

طرح لبخند جوان

به طور معمول، تمام دندان‌های بیمار در طراحی لبخند جوان نقش دارند. با این حال، برخی موارد خاص ممکن است فقط چند دندان را شامل شود. طراحی لبخند جوان با هدف جوانی و شاداب کردن لبخند بیمار انجام می‌شود. به طور معمول، ترکیبی از درمان‌های زیبایی مانند سفید کردن دندان، روکش‌ها و تغییر شکل لثه را شامل می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در طرح لبخند دندان

عوامل تاثیرگذار در طرح لبخند دندان
عوامل تاثیرگذار در طرح لبخند دندان
  1. قرینگی دندان‌ها و صورت: قرینگی دندان‌ها و صورت، یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی لبخند است. اگرچه دندان‌ها لزوماً باید کاملاً قرینه باشند، اما عدم قرینگی دندان‌ها و صورت می‌تواند زیبایی لبخند را کاهش دهد. خط میانی صورت، خطی عمودی بین دو مردمک چشم است. کج بودن خط میانی دندان‌ها نسبت به خط میانی صورت، می‌تواند زیبایی لبخند را کاهش دهد.
  2. لب بالا: لب بالا، نقش مهمی در زیبایی لبخند دارد. رابطه لب بالا و دندان‌های جلویی فک بالا، نقطه شروع بازسازی دندان‌ها است. دندانپزشک باید میزان دیده شدن دندان‌ها و لثه‌ها در حالت استراحت، خنده و صحبت کردن را بررسی کند و آن را در زیبایی لبخند لحاظ نماید.
  3. لب پایین: لب پایین، می‌تواند به دندانپزشک در ارزیابی قوس و موقعیت دندان‌های فک بالا کمک کند. زمانی که بیمار در حالت استراحت لبخند ملیح می‌زند، لب پایین باید از قوس لب پایین پیروی نماید.
  4. پلن اینسیزال: پلن اینسیزال، خطی است که دندان‌های جلویی را به هم متصل می‌کند. پلن اینسیزال باید موازی با خط بین دو مردمک چشم و هم راستا با قوس ملایم لب پایین باشد.
  5. نسبت‌های دندانی: نسبت مناسب عرض دندان‌های قدامی فک بالا، بایستی بین ۷۵ تا ۸۰ درصد طول دندان‌ها باشد. در ساخت دندان‌های قدامی، این نسبت باید در نظر گرفته شود.
  6. پلن لثه: پلن لثه، خطی است که حاشیه لثه‌ها را به هم متصل می‌کند. پلن لثه باید موازی با خطی باشد که از مابین دو مردمک چشم می‌گذرد. کجی پلن لثه ممکن است نیاز به جراحی فک یا ارتودنسی دندان داشته باشد.

از دیگر ویژگی های یک لبخند زیبا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صاف، یکدست و هماهنگ بودن دندان ها
  • سفید بودن دندان ها
  • بالا و پایین نبودن خط لثه
  • کوتاه یا بلند نبودن یک یا چند دندان
  • جلو یا عقب نبودن یکی از فک ها
  • متقارن بودن دندان ها و لب ها
  • وجود زاویه فکی مناسب

روش های اصلاح طرح لبخند

روش های زیادی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد ما در اینجا بخشی از آن را که مربوط به دندانپزشکی می باشد را بررسی کرده ایم. ممکن است برخی از این خدمات زیبایی برای درمان دندان هم استفاده می شود. 

جراحی لثه

اگر لبخند لثه ای دارید و زمانی که می خندید مقدار زیادی از لثه های شما مشخص باشد این ممکن است تاثیر منفی بر زیبایی لبخند شما بگذارد، در اینگونه موارد می توان با بلندتر کردن طول دندان های و جدا کردن بخش نرم لثه، طرح خط لبخند را تصحیح کرد.

جراحی فک

اگر فک های شما سر جای صحیح خود نباشند باعث می شود تا دندان ها روی هم قرار نگیرند، این عقب جلو بودن دندان ها باعث خراب شدن لبخند می شود.

ایمپلنت 

با پرکردن جای خالی دندان های از دست رفته با دندان مصنوعی و ایمپلنت کردن آن، علاوه بر جبران دندان از دست رفته می توان ساختار زیبای ردیف دندان ها را حفظ کرد و زیبایی سابق را به آن ها برگرداند. شما می توانید برا اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان به سایت کلینیک دندانپزشکی آلما سر بزنید.

ارتودنسی 

بهم ریختگی دندان ها باعث زشت شدن لبخند می شود، با کمک ارتودنسی می توان دندان ها را کنار هم ردیف کرد و مرتب بودن آن ها باعث تصحیح طرح لبخند می شوند.

جرمگیری و سفید کردن دندان

زردی و لک بودن دندان ها  وجه خوبی ندارد و تاثیر منفی در لبخند می گذارد. جرم هایی که بالای دندان شکل می گیرند علاوه بر اینکه دندان ها را زشت می کند باعث تحلیل لثه می شود، با جرمگیری دندان این پلاک ها از بین می رود.

ونیر کامپوزیت دندان

با کامپوزیت روی دندان هایی که زرد هستند و لک دارند پوشش می دهند و همه آن ها را یک دست و سفید می کنند.

لمینت دندان

 لایه های ظریف که از جنس سرامیک که استحکام بالایی دارند لمینت دندان هستند و برای پوشاندن سطح دندان استفاده می‌شوند. در زمان لمینت می توان رنگی را انتخاب کرد که بیشترین هماهنگی را رنگ پوست شما دارد.

سوالات متداول

چرا نیاز به تصحیح خط لبخند داریم؟

یکی از نشانه های پیری کاهش حجم صورت است که می تواند منجر به چین و چروک و خطوط لبخند شود. در حالی که برخی از افراد این تغییرات را به عنوان بخشی طبیعی از افزایش سن می پذیرند، برخی دیگر ممکن است نسبت به ظاهر خود احساس خودآگاهی داشته باشند. خوشبختانه، در حال حاضر تعدادی از درمان های غیرجراحی و جراحی تصحیح خط لبخند و زیبایی وجود دارد که می تواند به بهبود ظاهر خطوط لبخند کمک کند.

هزینه ی اصلاح طرح لبخند؟

هزینه ی اصلاح طرح لبخند بستگی به شرایط بیمار دارد و کاملا متفاوت است و بدون معاینه بیمار نمی توانیم قیمتی واحد را برای آن در نظر بگیریم.

5/5 - (12 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

  1. سلام وقتتون بخیر
    دندان با جرم گیری تمیزتر میشه یا با بیلیچینگ؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      با هردو مورد دندان تمیز می شود اما با بلیچینگ کار اساسی تر انجام می‌شود برای دریافت مشاوره حضوری و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تما بگیرید.شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مشابه

وستیبول دندان

وستیبولوپلاستی

وستیبولوپلاستی چیست؟ جراحی وستیبوبوپلاستی از جمله جراحی های قبل از پروتز می باشد که به منظور ایجاد جای مناسب جهت قرار گیری پروتز های دندانی در دهان انجام می گیرد. کم شدن عمق وستیبول می تواند به دلیل از دست دادن دندان های دائمی باشد که می تواند عامل اصلی انجام این جراحی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت قرار گیری دندان های مصنوعی و یا ایمپلنت های دندانی باشند. تکنیک های مختلفی جهت انجام این جراحی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار توسط دندانپزشک اجرا می شود. در هنگام اجرای این جراحی می توان همزمان پیوند استخوان و

مشاهده

آلوئولوپلاستی (استئوتومی)

آلوئولوپلاستی عمل جراحی که جهت تغییر شکل دادن قسمت هایی از فک که دندان های آن از بین رفته است , آلوئولوپلاستی نام دارد. آلوئول بخشی از استخوان فک می باشد که دندان ها را در خود جای داده است.صاف کردن استخوان فک , روشی بسیار مناسب و ضروری برای قرار گیری دندان های مصنوعی در دهان می باشد. آلوئولوپلاستی (استئوتومی) فکی – دندانی:(جراحی اصلاح فک ) جراحی ای است که در آن استخوان ها برای اصلاح بد شکلی فکی – دندانی برش داده می شوند تا جا به جا، تغییر و باز تنظیم شوند. کلمه Osteotomy به معنی تقسیم

مشاهده
جراحی فلپ پرودنتال

جراحی فلپ

یکی از بیماری های شایع لثه پریودنتال می باشد که بر اثر تجمع جرم روی بدناه دندان ایجاد می شود، این جرم ها باعثث عفونت لثه و ایجاد پاکت و درنهایت باعث چسبندگی بافت لثه می شود درواقع جرم ها در فضایی به نام جیب که در زمان مسواک زدن غیرقابل دسترس است جمع می شوند، رشد زیاد این باکتری ها باعث ایجاد حساسیت، خون ریزی و درد می شود. جراحی فلاپ برای درمان بیماری های پیشرفته لثه تجویز می شود. شما می توانید برای درمان دندان خود و جراحی بیماری های لثه به کلینیک دندانپزشکی آلما مراجعه کنید. در

مشاهده
کورتاژ لثه

کورتاژ لثه

کورتاژ لثه برای درمان پاکت پریودنتال انجام می شود، این بیماری لثه بر اثر تجمع جرم زیر بافت آن به وجود می آید. در این روش جرم و بافت آسیب دیده از لثه خارج می شود و بافت جدید به دیواره دندان متصل می شود و از پیشروی پریودنتال جلوگیری می کند، اگر این بیماری گسترش پیدا کند عواقب جدی از جمله از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان ها را به همراه دارد پس باید به موقع اقدام به کورتاژ لثه کنید. شما می توانید در کلینیک دندانپزشکی آلما درمان لثه خود را آغاز کنید. در این مرکز خدمات جراحی

مشاهده