ایمپلنت دندان جلو

در این مقاله خواهید خواند

ایمپلنت دندان جلو

اصلی‌ترین کاری که ایمپلنت دندان جلو انجام می‌دهد محافظت از استخوان فک بوده و ظاهر و احساسی دقیقا شبیه به دندان خودتان دارد. این عمل به ریشه دندان‌های اصلی شباهت بسیاری دارد و موجب می‌شود تا با از دست دادن دندان خود، استخوان فک را از دست ندهید و استخوان فک‌تان قوی و سالم باقی بماند.
روش درمان این عمل از قبل برنامه ریزی شده خواهد بود و عمل جراحی برای کاشت دندان جلو، عملی سریع بوده و ممکن است تنها به بی حسی موضعی نیاز داشته باشید. شیوه این درمان بدین صورت است که ابتدا در همان روز یک دندان موقت دریافت خواهید کرد و پس از بهبودی کامل، دندان دائمی جدید شما ساخته و نصب خواهد شد.

ایمپلنت دندان چیست؟

به طور خلاصه می‌توان گفت ایمپلنت دندان به شکل مصنوعی کل دندان را ترمیم می‌کند. این عمل شامل یک پست یا پیچ کوچک بوده که از آلیاژ تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته می‌شود و با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرد.
پست ایمپلنت دندان جلو در حین عمل با استخوان فک ادغام می‌شود و تکمیل آن حدود سه ماه طول می‌کشد. زمانی که این عمل به پایان برسد یک تکیه گاه به پست متصل می‌شود و درست از بالای خط لثه بیرون می‌زند و تاج ایمپلنت را پشتیبانی می‌کند.

ایمپلنت دندان جلو
ایمپلنت دندان جلو

چرا کاشت دندان به سایر روش‌های جایگزین برتری دارد؟

علاوه بر کاشت دندان روش‌های دیگری همچون پروتز دندانی وجود دارد که این روش یک راه حل موقت خواهد بود. گزینه دیگر نیز بریج دندانی بوده که در این روش دندان‌ها باید به طور اساسی تغییر شکل داده شوند. در این صورت بسیاری از ساختار اصلی دندان‌ها برداشته می‌شود تا بتوان عمل تاج‌گذاری را انجام داد و روکش‌های دندان جلویی به پونتیک متصل شوند.
اگر سایر دندان‌های جلویی شما قوی و سالم باشند، بریج دندان برای شما ایده‌آل نخواهد بود زیرا در این روش دندان‌های مجاور به طور قابل توجهی به سمت پایین کشیده می‌شوند و همیشه باید با روکش‌های دندانی از آنها محافظت کرد.
در این روش احتمال برداشتن مینای دندان‌ها وجود دارد که در این صورت احتمال عفونت و پوسیدگی دندان‌ها در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. بریج دندانی فقط بر روی لثه قرار می‌گیرد و با گذشت زمان، بافت لثه و استخوان زیر آن به تدریج از بین می‌رود و با شکاف نامناسبی در زیر پونتیک مواجه خواهید شد.
به طور حتم انجام ایمپلنت دندان جلو در طول دراز مدت ارزان‌تر از یک بریج دندان خواهد بود. ترمیم‌های دندانی در روش بریج دندان در نهایت نیاز به تعویض دارند و شما باید برای یک پل سه واحدی به جای یک تاج ایمپلنت تکی هزینه بپردازید.

شناخت مزایای سلامتی دندان با انجام ایمپلنت

ایمپلنت دندان به محافظت از سلامت دندان کمک خواهد کرد. زمانی که دندانی را از دست می‌دهید، سایر دندان‌های طبیعی که باقی‌مانده‌اند به سمت شکافی که ایجاد شده حرکت می‌کنند و موجب بی‌ثباتی دندان‌ها می‌شوند. در این صورت متوجه تغییر در شیوه گاز گرفتن دندان‌های‌تان نیز خواهید شد.
علاوه بر این مورد از دست دادن یکی از دندان‌ها موجب افزایش فشار بر روی دندان‌های باقی‌مانده در هنگام گاز گرفتن و جویدن غذا خواهد شد. به همین دلیل جایگزین دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان جلو به پخش یکنواخت این بار کمک می‌کند که در این صورت دندان‌های سالم شما کمتر موجب سایش خواهند داشت.

ایمپلنت دندان جلو
ایمپلنت دندان جلو

فرآیند درمان ایمپلنت دندان جلو به چه صورت خواهد بود؟

پیش از کاشت دندان به یک ارزیابی اولیه نیاز خواهید داشت. در ابتدا نیاز به مشاوره با یک دکتر حاذق همچون دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی آلما خواهید داشت تا سلامت دندان شما را ارزیابی کنند.    
پس از ارزیابی حال زمان مشخص کردن درمان مناسب برای انجام کاشت دندان شما خواهد بود. در این مرحله به انجام سی تی اسکن نیاز دارید که تصاویر سه بعدی دقیقی از دندان جلو و فک شما ارائه دهد و پزشک مربوطه با دیدن شرایط دندان شما یک برنامه ریزی درمانی مناسب را برای شما ایجاد کند.
مرحله بعد کشیدن دندان و قرار گیری فوری ایمپلنت است. به طور معمول کاشت یک ایمپلنت دندان حدود یک ساعت طول می‌کشد و پس از آن دستورالعمل‌های کاملی را در خصوص مراقبت از دندان ایمپلنت شده خود توسط دندانپزشک‌تان دریافت می‌کنید.

بعد از جراحی کاشت دندان جلو چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

هنگامی که اثر داروی بیهوشی از بین رود، ممکن است کمی ناراحتی جزئی را در لثه خود احساس کنید که می‌توانید با مصرف مسکنی که دندانپزشک‌تان تجویز کرده این درد را بهبود بخشید، بنابراین می‌توان گفت احساس درد یا ناراحتی در لثه در این روش یک امر غیرمعمول نخواهد بود.
اگر دندانپزشک شما یک آنتی بیوتیک به شما تجویز کرد باید دوره کامل آن را بگذرانید و دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را با دقت انجام داده و از محل جراحی خود مواظبت کنید.

ایمپلنت دندان جلو
ایمپلنت دندان جلو

مراقبت‌های لازم پس از عمل ایمپلنت دندان جلو

مراقبت از کاشت دندان جلو بسیار آسان بوده و می‌توان آن را به مانند سایر دندان‌های اصلی مسواک زد و نخ دندان کشید. پس از انجام کاشت دندان باید مراقبت باشید و دندان‌های خود را حداقل روزی دو بار مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.
انجام معاینه و تمیز نگه داشتن همیشگی دندان ایمپلنت شده امری بسیار مهم خواهد بود. درست است که ایمپلنت دندان مصنوعی بوده اما بافت اطراف آن اینگونه نیست و بدون مراقبت مناسب، این بافت‌ها می‌توانند عفونی شوند و در نهایت منجر به شکست ایمپلنت شوند.
دندان ایمپلنت شده شما نسبت به نبود یک دندان مزیت‌های بسیاری دارد که به طور حتم نمی‌خواهید مشکلی برای آن رخ دهد. پس با مراقبت صحیح و مناسب از ایمپلنت دندان خود می‌توانید سال‌ها و یا حتی مادام العمر از جایگزین دندانی دیگر بی نیاز شوید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و اخذ نوبت ویزیت با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

 پروتز-ثابت-متکی-بر-ایمپلنت

 پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت

پروتز ثابت با ایمپلنت می تواند جایگزین دندان و بافت لثه شود. و درست مانند دندان های طبیعی شما عمل می کند. پروتز حتی زمانی که می جوید و صحبت می کنید کاملاً محکم هستند. علاوه بر این، آنها اجازه حرکت و جابجایی دندان های طبیعی مخالف را نمی دهند و از بایت و مفصل فک شما محافظت می کنند. پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت یک گزینه مناسب برای جایگزینی دندان از دست رفته شما می باشد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان و همچنین هزینه ایمپلنت اقساطی تهران 1403 با کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ انواع پروتز ثابت

مشاهده
انواع-ایمپلنت-دندان

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت‌ دندان ریشه‌های مصنوعی از جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم هستند که در استخوان فک جایگذاری می‌شوند و جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته به حساب می‌آیند. این ریشه‌های مصنوعی به عنوان پایه‌ای برای تاج‌های دندانی، بریج‌ها یا پروتزهای کامل عمل می‌کنند و لبخندی زیبا و طبیعی را به شما هدیه می‌دهند. انتخاب نوع ایمپلنت مناسب، به عوامل مختلفی از جمله شرایط استخوان فک، تعداد دندان‌های از دست رفته، سلامت دهان و دندان و بودجه شما بستگی دارد. در این مقاله به بررسی انواع مختلف ایمپلنت‌های دندانی از نظر شکل، جنس، برند و روش جراحی می‌پردازیم و اطلاعات لازم را

مشاهده
مرکز-ایمپلنت-تهران

مرکز ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی آلما مرکز ایمپلنت تهران با سال‌ها تجربه در زمینه کاشت دندان و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات روز دنیا، به شما کمک می‌کند تا لبخندی زیبا و اعتماد به نفسی پایدار را تجربه کنید. متخصصان این مرکز با دانش و تجربه خود، بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می‌کنند و با دقت و ظرافت عمل، ایمپلنت را در دهان شما قرار می‌دهند. متخصصان در مرکز ایمپلنت شهر تهران، به کیفیت خدمات خود اهمیت می‌دهند و از بهترین مواد و متریال برای ایمپلنت دندانتان استفاده می‌کنند. در این مقاله، به‌طور مفصل به معرفی مرکز ایمپلنت شهر تهران،

مشاهده
ایمپلنت اقساطی در تهران (تعرفه و هزینه ۱۴۰۲)

هزینه ایمپلنت اقساطی تهران

ایمپلنت اقساطی در تهران تعرفه و هزینه 1403 هزینه ایمپلنت اقساطی 1403 تهران با توجه به این‌که ایمپلنت دندان‌های مختلف با هم یکسان نیستند همیشه قیمت ایمپلنت دندان شامل طیف گسترده‌ای بوده و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن ارائه داد. این هزینه‌ها شامل معاینه دندانپزشک، تصویربرداری سه بعدی، کاشت ایمپلنت، قرار دادن اباتمنت، ساخت تاج دندان و غیره است. با این حال می‌توان گفت که هزینه ایمپلنت دندان به خصوص در شهرهای بزرگتری مانند تهران نسبتا بالا است و کسانی که قصد ایمپلنت دندان دارند همیشه نگران هزینه‌های آن هستند. یکی از راه‌های کاهش این هزینه‌ها انجام ایمپلنت اقساطی در

مشاهده