نکات مهم ایمپلنت افراد دیابتی

در این مقاله خواهید خواند

نکات-مهم-ایمپلنت-افراد-دیابتی

از دست دادن دندان ها یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می برند. امروزه روش های درمانی بسیاری برای حل این مشکل وجود دارند. ایمپلنت دندان یکی از موثر ترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد. برای انجام اینپلنت این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد، که مراجعه کننده از سلامت کافی برخوردار باشد. اما سوالی که وجود دارد این است که؛ آیا انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان پذیر می باشد؟ در این مقاله به بررسی نکات مهم ایمپلنت افراد دیابتی خواهیم پرداخت.

کلینیک دندان پزشکی آلما یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام ایمپلنت دندان در تهران می باشد. همه افرادی که قصد انجام ایمپلنت را دارند؛ جویای میزان قیمت ایمپلنت دندان هستند. برای افرادی که دارای بیمه هستند؛ این سوال وجود دارد که آیا ایمپلنت با بیمه انجام می گیرد؟ برای مطلع شدن از میزان هزینه ایمپلنت اقساطی تهران باید به مطب پزشک مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرید. پزشک پس از انجام معاینات میزان هزینه برای انجام ایمپلنت را به شما خواهد گفت. برای دریافت وقت از کلینیک دندانپزشکی آلما غرب تهران میدان انقلاب با ما تماس بگیرید.

دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

فهرست مطالب

  1. آیا انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان پذیر می باشد؟
  2. مراقبت های قبل از ایمپلنت
  3. روش های انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی
  4. عوارض ایمپلنت برای افراد دیابتی
  5. شرایط انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی
  6. مراقبت های بعد از ایمپلنت
  7. کلام پایانی

آیا انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان پذیر می باشد؟

در ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که؛ آیا انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان پذیر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. این امکان برای افراد دیابتی وجود دارد اما ممکن است مدت زمان بهبود زخم ها طولانی تر شود. انجام فرآیند ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی نیازمند مراقبت های بسیاری می باشد؛ تا درصد شکست و عدم پذیرش ایمپلنت توسط بدن فرد دیابتی به حداقل برسد. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از شروع فرآیند ایمپلنت دندان تمام مشکلات بیماری و دارو ها همچنین عوارض آن را با پزشک خود درمیان بگذارید. داشتن اطلاعات کافی راجب بیماری شما به پزشک کمک می کند تا بهترین و کم خطر ترین روش درمان را برای شما انتخاب کند.

 

آیا-انجام-ایمپلنت-برای-افراد-دیابتی-امکان-پذیر-می-باشد؟

 

مراقبت های قبل از ایمپلنت

بیماری دیابت می تواند در فرآیند ایمپلنت و جراحی نیز تاثیر بگذارد. به همین سبب پزشک قبل از آغاز فرآیند جراحی مواردی را مورد بررسی قرار می دهد. بررسی این موارد می تواند به کاهش عوارض جراحی برای این افراد کمک کند.

کنترل سطح خون

 مهم ترین کاری که باید انجام دهید بررسی سطح خون از چند هفته قبل از جراحی می باشد. در صورت بالا بودن آن بهتر است ایمپلنت دندان را به زمانی دیگر موکول کنید.

تهیه آزمایش

 قبل از انجام ایمپلنت باید یک آزمایش (HBA1C) تهیه کنید. این آزمایش برای کنترل و اطمینان از قند بلند مدت خون انجام می شود. همچنین یک آزمایش کامل خون برای مطمعن شد از عدم وجود عفونت و موارد این چنینی.

استفاده از داروکنترل کننده دیابت

 استفاده درست از دارو های کنترل کننده دیابت؛ گاهی ممکن است استفاده از این دارو ها 48 ساعت قبل از جراحی ممنوع باشد. به همین دلیل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مطلع کردن پزشک از دارو ها

 تمام اطلاعات مورد نیاز از روش مصرف و داروهای خود را در اختیار پزشک قرار دهید.

نکته: در صورتی که از انسولین استفاده می کنید؛ برای مصرف انسولین قبل از عمل از پزشک خود جویا شوید که چه دوزی و چه زمانی باید از انسولین استفاده کنید.

روش های انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی

همانطور که قبل تر اشاره شد، روش های بسیاری برای انجام ایمپلنت دندان وجود دارد. پزشکان پس از انجام معاینات و مشاهده شرایط بیمار دیابتی بهترین و کم خطر ترین روش را برای بیمار انتخاب خواهند کرد. روش های انجام ایمپلنت برای بیماران دیابتی عبارت اند از:

  • ایمپلنت یک روزه
  • بریج دندانی
  • همه بر روی چهار پایه (Four All ON)

بهترین روش از بین روش های بالا، روش همه بر روی چهار پایه می باشد. چرا که با قرار دادن چهار پایه یک ایمپلنت کامل برای هر دو فک بالا و پایین فراهم می شود.

 

روش-های-انجام-ایمپلنت-برای-افراد-دیابتی

 

عوارض ایمپلنت برای افراد دیابتی

احتمال بروز عوارض ایمپلنت دندان برای تمامی افراد وجود دارد. اما در بیماران دیابتی احتمال بروز عوارض بیشتر می باشد. دلیل اصلی آن هم سطح بالای قند در خون می باشد. وجود سطح بالایی از قند در خون به باکتری ها اجازه رشد می دهد و این سبب ایجاد عفونت خواهد شد. توصیه می شود برای انجام ایمپلنت به متخصصین با تجربه با داشتن دانش کافی مراجعه کنید. چراکه نداشتن تخصص کافی در این زمینه باعث ایجاد و بروز مشکلات بسیاری برای بیمار خواهد شد.

شرایط انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی

انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی نیازمند داشتن  شرایطی می باشد، که با انجام بررسی های قبل انجام ایمپلنت از تمام این موارد مطلع خواهید شد. سطح قند خون فرد بیمار باید کمتر از 150 باشد. همچنین نبودن هیچ گونه عفونتی در بدن فرد بسیار حائز اهمیت می باشد. جواب آزمایش هموگلوبین ای وان سی (HBA1C) فرد دیابتی باید کمتر از 8 باشد. برای انجام ایمپلنت دندان حتما با متخصص خود مشورت کنید تا بهترین روش و کم خطر ترین روش را به شما پیشنهاد کنند.

ممکن است باتوجه به هزینه های ایمپلنت دندان از انجام این درمان صرف نظرکنید اما باید بگوییم که کلینیک دندانپزشکی آلما طرف قرارداد با بسیاری از شرکت های بیمه ای می باشد. در زیر لیست بیمه های طرف قرارداد با مرکز دندانپزشکی آلما آورده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

افراد دیابتی با توجه به داشتن شرایط استثنایی، پس از انجام ایمپلنت باید به نکاتی توجه کنند. انجام درست این مراقبت ها به افزایش زمان بهبود شرایط دهان و دندان فرد کمک خواهد کرد. این نکات عبارت اند از:

  • مصرف غذا های نرم و یا آبکی مثل: سوپ، فرنی، پوره سبزیجات، پوره مرغ و …
  • عدم مصرف دخانیات به دلیل آسیب زدن به بافت های دهان
  • استفاده از دهانشوی با مشورت پزشک
  • عدم استفاده از مواد چسبناک همانند آدامس
  • کنترل قند خون به سبب سریع تر جوش خوردن ایمپلنت

کلام پایانی

ایمپلنت دندان برای دندان های از دست رفته به شما کمک می کند تا زیبایی و سلامت دندان های خود را فراهم کنید. ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی نیز قابل انجام می باشد؛ اما رعایت برخی نکات و مراقبت ها الزامی است. در بالا تمام نکات مهم ایمپلنت افراد دیابتی ذکر شده است و با رعایت آنها می توانید این فرآیند را با کمترین عوارض و بدون خطر طی کنید. برای انجام ایمپلنت بهتر است به بهترین و با تجربه ترین متخصصین مراجعه کنید. چرا که نداشتن تخصص و دانش کافی در این زمینه درصد بروز عوارض ایمپلنت را افزایش خواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

بهترین-نوع-ایمپلنت

بهترین نوع ایمپلنت

ایمپلنت دندان و یا کاشت دندان یک روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته می باشد به این صورت که با جایگذاری یک پیچ داخل لثه های شما به عنوان ریشه دندان، آن را می کارند. اما این روش همیشه پاسخگو نیست و حتا در صورت انتخاب بهترین مارک ایمپپلنت، ممکن است در خیلی از شرایط مثل حساسیت داشتن به جنس پیچ و یا حرفه ای نبودن دکتر دندان پزشک نا موفق باشد به خصوص برای ایمپلنت دندان های جلو. پس انتخاب مرکزی که بتواند واجد شرایط باشد بسیار کار دشواری است. حال سوالی که به وجود می آید

مشاهده
افتادن-پیچ-موقت-ایمپلنت

افتادن پیچ موقت ایمپلنت

ایمپلنت دندان Dental implant یا به قول معروف  دندان پیچی نوعی پیچ است که برای یک یا چند دندان از دست رفته گزینه مناسبی است و به عنوان ریشته دندان عمل می کند. به ندرت امکان افتادن این پیچ وجود دارد که به دلایل مختلفی مانند شل شدن پیچ ایمپلنت اتفاق می افتد. حال، دیگرعلت افتادن پیچ ایمپلنت چیست؟ و اگر پیچ ایمپلنت بیفتد چه کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب را مطالعه کنید.  دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ علت افتادن پیچ ایمپلنت گاهی اوقات فرایند ایمپلنت با شکست مواجه می شود و باعث افتادن پیچ آن می شود اما طبیعی است

مشاهده
آفت-بعد-از-ایمپلنت

آفت بعد از ایمپلنت

آفت، زخم های خوش خیم و غیر مسری بیضی شکلی هستند که در داخل دهان و قسمت های نرم ایجاد می شوند و معمولا رنگ آنها سفید و یا زرد است و باعث ایجاد سوزش در هنگام غذا خوردن و یا صحبت کردن می شود. علت ایجاد آفت هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما می تواند ریشه ژنتیکی داشته باشد و یا با توجه به سن تعداد دفعات ابتلا به آن کم یا زیاد شود و یا محرک های خارجی روی آن تاثیر گذار باشد. یکی از این عوامل ایمپلنت است که به طور غیرمستقیم باعث ایجاد آفت دهان

مشاهده
عمر-ایمپلنت-اینترالاک

عمر ایمپلنت اینترالاک

ایمپلنت دندان یک روش برای جایگزینی دندان از دست رفته شما میباشد بدین صورت که طی یک عمل جراحی، میله کوچک پیچی شکل داخل استخوان فک شما قرار میگیرد.ایمپلنت دندان از جمله جراحی هایی است که بسیار به مهارت دکتر و برند استفاده شده اهمیت دارد و در صورتی موفق و ماندگار خواهد بود که دندان پزشک با تجربه باشد و برند استفاده شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد.اینترالاک یکی از برندهای محبوب آمریکایی در زمینه ایمپلنت است که این سیستم با استفاده از تکنولوژی های خاص، تنوع در محصولات و قیمت باعث جذابیت های باورنکردنی در بازار شده است.

مشاهده