افتادن کاور اسکرو ایمپلنت

در این مقاله خواهید خواند

افتادن-کاور-اسکرو-ایمپلنت

کاور اسکرو یکی از وسایل و اجزای مهم ایمپلنت دندان می باشد. در واقع کاور اسکرو همان پیچ کوچکی است که در قسمت بالایی ایمپلنت قرار می گیرد تا از نفوذ لثه و مواد غذایی به داخل ایمپلنت جلوگیری کند. آن تا زمان بسته شدن هیلینگ بر روی فیکسچر یعنی مرحله دوم جراحی در جای خود می ماند. یکی از سوالاتی که در این دوران ممکن است برای افراد پیش آید این است که زمان افتاد افتادن کاور اسکرو ایمپلنت چه کار کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تقریبا این اتفاق غیر ممکن است. کلینیک دندانپزشکی آلما یکی از برترین کلینیک ها می باشد که خدمات ایمپلنت دندان با بیمه را برای مراجعین خود انجام می دهد. پس از مراجعه به کلینیک و انجام معاینات می توانید از هزینه ایمپلنت اقساطی تهران 1403 نیز با خبر شوید.

دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

فهرست مطالب

  • کاور اسکرو چیست؟
  • کاربرد کاور اسکرو
  • انواع کاور اسکرو
  • افتادن کاور اسکرو ایمپلنت
  • هیلینگ ایمپلنت چیست؟
  • کاربرد هیلینگ
  • مدت زمان استفاده از کاور اسکرو
  • کلام پایانی

کاور اسکرو چیست؟

کاور اسکرو یکی از اجزای اصلی در ایمپلنت دندان می باشد. این قطعه یک پیچ ریز و کوچک می باشد که در قسمت بالایی یا سر ایمپلنت قرار می گیرد. این پیچ کوچک می تواند از نفوذ غذاها و یا لثه به داخل ایمپلنت که یک سوراخ توخالی است جلوگیری کند. در فرآیند ایمپلنت یک فیکسچر در فک بیمار قرار داده می شود؛ داخل این فیکسچر فضای خالی وجود دارد که توسط کاور اسکرو پوشانده می شود. کاور اسکرو در مواردی ماننده جراحی پیوند استخوان و سینوس لیفت کاربرد دارد. تا زمان جراحی ایمپلنت یعنی مرحله دوم کاور اسکرو در جای خود باقی می ماند.

 

کاور-اسکرو-چیست؟

 

کاربرد کاور اسکرو

کاور اسکرو نیز کاربرد ها و مزیت هایی دارد. زمانی که این وسیله در جای درست خود قرار می گیرد؛ از نفوذ آلودگی ها و باکتری ها به سطح ایمپلنت جلو گیری می کند. همچنین خطر عفونت و درگیری با مشکلات آن را کاهش می دهد. این موضوع سبب می شود روند درمان و بهبود شما سرعت یابد.

انواع کاور اسکرو

کاور اسکرو دارای انواع و سایز های متفاوتی می باشد که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند. دندان پزشک شما پس از بررسی شرایط بهتری گزینه را به شما معرفی خواهد کرد. در ادامه به برسی سه نمونه از رایج ترین انواع کاور اسکرو می پردازیم.

 

انواع-کاور-اسکرو

 

کاور اسکرو استاندارد

کاور اسکرو استاندارد با تمام ایمپلنت ها سازگار می باشد و رایج ترین نوع کاور اسکرو به شمار می آید.

کاور اسکرو موقت

زمانی که از ایمپلنت های فوری استفاده می شود این کاور اسکرو مورد استفاده قرار می گیرد و تا زمان قرار گیری پروتز در جای خود باقی می ماند.

کاور اسکرو آنژیوژنیک

این نمونه نیز دارای سوراخ های ریزی می باشد که کمک می کند تا رشد بافت نرم در اطراف ایمپلنت صورت گیرد.

افتادن کاور اسکرو ایمپلنت دندان

برخی اوقات پیش می آید که قطعه ای از ایمپلنت جدا شده و از آن خارج می شود. در آن هنگام فرد احساس می کند، افتادن کاور اسکرو ایمپلنت رخ داده است. درصورتی که کاور اسکرو ایمپلنت هر گز شل نمی شود و افتادن آن ممکن نیست؛ در واقع این هیلینگ اباتمنت است که دچار شل شدگی و افتادن شده. هیلینگ اباتمنت کمی بزرگ تر از کاور اسکرو می باشد که در ادامه آن را نیز معرفی خواهیم کرد. معمولا کاور اسکرو سه ماه بعد از جراحی باز شده و بجای آن هیلینگ قرار می گیرد.

 

افتادن-کاور-اسکرو-ایمپلنت-دندان

 

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

هیلینگ ایمپلنت همان جایگزین کاور اسکرو می باشد. این محصول معمولا دارای ظاهری کروی است که بر روی ایمپلنت و قسمت بالای لثه قرار می گیرد. هیلینگ ها دارای اندازه های متفاوتی هستند که اندازه آن توسط متخصص شما تعیین می شود. اما معمولا ارتفاع هیلینگ ایمپلنت بین 2 تا 10 سانتی متر می باشد. متریال اصلی آنها شامل زیرکونیا، فلز تیتانیوم و پلی اکسید متیلین می باشد.

کاربرد هیلینگ

افزایش سلامت ایمپلنت

  • بهبود فرم ساختار لثه
  • افزایش طبیعی بودن ایمپلنت
  • افزایش زیبایی ایمپلنت
  • جلوگیری از رشد لثه درون ایمپلنت
  • جلوگیری از ورود آلودگی ها به ایمپلنت
  • کاهش خطر عفونت

مدت زمان استفاده از کاور اسکرو

یکی از متداول ترین سوالات مراجعین این است که چه مدت زمانی کاور اسکرو بر روی دندان باقی می ماند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، مدت زمان استفاده از این کاور اسکرو به نوع ایمپلنت و روش درمان انتخاب شده بستگی دارد. اما معمولا کاور اسکرو ها چیزی بین 4 تا 6 هفته کاربرد دارند؛ با این حال ممکن است به تشخیص پزشک و شرایط موجود این زمان کمی بیشتر شود.

کلام پایانی

کاور اسکرو یکی از بخش های کوچک ایمپلنت است که درصد موفقیت ایمپلنت را افزایش می دهد. آنها نیاز به مراقبت خاصی ندارند اما مراقبت ها و رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران نیز حائز اهمیت است. این پیچ کوچک قابل مشاهده نیست و سبب هیچگونه دردی در بیمار نخواهد شد. مدت زمان کارایی آن بسته به تشخیص پزشک مشخص می شود و معمولا چیزی حدود 4 تا 6 هفته خواهد بود. چند نمونه رایج از این محصول وجود دارد که به تشخیص پزشک می توان بهترین گزینه را انتخاب نمود.

به طور کلی کاور اسکرو می تواند از محل کاشت ایمپلنت محافظت کند و از نفوذ باکتری ها جلوگیری کند. این امر سبب می شود تا درصد بروز عوارض ایمپلنت به حداقل برسد. کلینیک دندانپزشکی آلما یکی از برترین کلینیک ها بوده و با داشتن بهترین پزشکان و متخصصین، با تجربه و دانش کافی می تواند شما را در طول درمان همراهی کند.

دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

ایمپلنت-بدون-جراحی

ایمپلنت بدون جراحی

یکی از جدید ترین روش ها برای انجام ایمپلنت، روش ایمپلنت بدون جراحی است. روند کاشت ایمپلنت و بهبود در این روش با سرعت بالایی انجام می شود. علاوه بر آن در این روش کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی انجام می شود. کلینیک دندان پزشکی آلما یکی از بهترین کلینیک های دندان پزشکی با هزینه ایمپلنت اقساطی تهران می باشد. در این کلینیک زیر نظر بهترین پزشکان معاینه و درمان می شوید. همچنین می توانید پس از معاینه از قیمت ایمپلنت دندان باخبر شوید و از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه بهرمند شوید. افراد بسیاری می توانند از این

مشاهده
افتادن-روکش-ایمپلنت

افتادن روکش ایمپلنت

ایمپلنت دندان یا به قول معروف دندان پیچی ،یک پیچ از جنس تیتانیوم است که دندان پزشک متخصص داخل استخوان فک، درست مثل ریشه دندان، قرار میدهد. این پیچ را با جراحی به استخوان فک شما پیوند میزنند و معمولا این روش بسیار پر طرفدار و برای جایگزینی دندان های از دست رفته، آسیب دیده، پوسیده یا سایر مشکلات سلامت دهان و دندان شما مناسب میباشد.ایمپلنت دندان  و یا درمان مشکل افتادن روکش ایمپلنت در بسیاری از کلینیک های دندان پزشکی در حال انجام است. برای اطلاعات بیشتر از هزینه ایمپلنت اقساطی تهران با ما در تماس باشید. دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

مشاهده
ایمپلنت-یک-روزه

ایمپلنت یک روزه

امروزه روش های مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. اما همه این روش ها دارای طول درمان طولانی هستند. به طور مثال در زمان کاشت پایه دندان و قبل از قرار دادن تاج دندان بر روی پایه ها چیزی حدود 3 تا 4 ماه زمان نیاز است. افراد در این مدت زمان نگران زیبایی لبخندشان هستند و گاهی از حضور پیدا کردن در جمع خجالت می کشند. یکی از راه حل های این مشکل ایمپلنت یک روزه می باشد. در این روش تا زمان آماده شدن تاج اصلی دندان یک تاج موقت بر روی پایه ها قرار می گیرد.

مشاهده
انواع-فیکسچر-ایمپلنت

انواع فیکسچر ایمپلنت

در حال حاضر مناسب‌ترین روش برای جایگزین دندان‌های از دست رفته ایمپلنت دندان است که نقش جانشین ریشه دندان مصنوعی را دارد .فناوری این روش در حال پیشرفت است و این موضوع انتخاب ایمپلنت مناسب لثه و استخوان را برای هر بیمار فراهم کرده . در ادامه با فیکسچر ایمپلنت و انواع آشنا می‌شویم . فیکسچر ایمپلنت جزئی اساسی در روند کاشت است و در استخوان خط به عنوان ریشه دندان قرار می‌گیرد . می توان گفت فیکسچر مهمترین بخش از ایمپلنت دندان می باشد و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. اگر قصد ایمپلنت را دارید و نگران هزینه آن

مشاهده