طول عمر لمینت دندان

در این مقاله خواهید خواند

طول عمر لمینت دندان

مدت استفاده از لمینت

بسیاری از بیماران می‌توانند لمینت دندان خود را برای بیش از یک دهه در شرایط ایده‌آل نگه دارند و درصد خوبی از بیماران گزارش می‌دهند که لمینت‌های دندانی خود را بیش از پانزده سال نگه داشته اند. با این حال، مدت زمان ماندگاری لمینت دندان به کیفیت مراقبتی که از بیمار دریافت می کنند بستگی دارد.

اگر لمینت های دندان را به عنوان راهی برای بهبود ظاهر لبخند خود و محافظت از دندان های جلویی لکه دار یا آسیب دیده در نظر می گیرید، توصیه می کنیم با کلینیک دندانپزشکی آلما دنتال تماس بگیرید ما می توانیم به سوالات دیگری مانند خدمات ایمپلنت دندان که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم و شما را راهنمایی کنیم. 02166916624

لمینت چیست؟

لمینت (لمینیت) دندان لایه های نازکی از مواد چینی کامپوزیت یا شیشه هستند. آن ها معمولاً روی سطح قابل مشاهده دندان های جلو استفاده می شوند تا ظاهر هر دندان را بازگردانند و از دندان ها در برابر آسیب یا لکه شدن بیشتر محافظت کنند. لمینت ها فوق العاده نازک هستند، به این معنی که معمولاً قبل از استفاده نیازی به تغییر در مینای دندان ندارند. یکی از درمان های زیبایی محبوب برای دندان ها همین لمینت می باشد.

لمینت دندان اغلب توسط دندانپزشکان توصیه می شوند زیرا دارای دوام استثنایی است و مزایای زیبایی روی دندان های جلویی ایجاد می کند.

طول عمر لمینت دندان
طول عمر لمینت دندان

عمر لمینت

لمینت دندان (یا لمینیت) به طور متوسط ​​حدود 10 تا 15 سال عمر می کنند. با این حال، طول عمر لمینت های دندان می تواند از کمتر از ده سال و یا می تواند تا بیست سال متغیر باشد. مانند مینای دندان طبیعی، آنها نیز در برابر آسیب هایی مانند براده ها و ترک های ناشی از ضربه های دندانی، دندان قروچه، گاز گرفتن غذاهای سفت و غیره آسیب پذیر هستند.

لمینت های دندان در مقایسه با روکش های دندان بسیار منظم هستند. این دو روش ترمیمی بسیار شبیه به هم هستند. با این حال، همانطور که گفته شد، تفاوت اصلی بین این دو گزینه این است که لمینت ها نازک تر از روکش های دندانی هستند، اگرچه گزینه های مواد اغلب در هر دو یکسان است. به دلیل نازک‌ تر بودن آنها، اغلب نسبت به روکش‌ دندان در معرض ساییدگی و پارگی هستند، بنابراین به طور متوسط ​​روکش‌ ها ممکن است کمی بیشتر دوام بیاورند.

عوامل موثر بر طول عمر لمینت

متقاضیان لمینت می توانند با رعایت بهداشت دهان و دندان، رعایت نکات احتیاطی با پوشیدن محافظ دهان در حین فعالیت های فیزیکی خاص مانند ورزش های تماسی و محافظت از دندان ها در برابر دندان قروچه، از لمینت های دندان خود محافظت کنند. محافظت از دندان زیرین و ساختارهای نگهدارنده دندان (سلامت پریودنتال) نیز مهم است. برای انجام این کار، بیماران باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنند و چندین بار در روز مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. همچنین توصیه می شود که معاینه منظم برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار و وضعیت لمینت های دندانی همراه با تمیز کردن منظم دندان ها برای تمیز نگه داشتن دندان ها، لمینت ها و لثه ها انجام شود.

عوامل-موثر-بر-طول-عمر-لمینت

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دندان بسیار شبیه روکش های دندانی است. این نوع ترمیم دندان می تواند با مواد کامپوزیت نیز ارائه شود. اگر به فکر انجام لمینت دندان هستید، در اینجا به چند مزایا و معایب آن اشاره می کنیم که باید در نظر بگیرید.

مزایا لمینت دندان

ایجاد لبختدی زیبا: لمینت دندان همیشه بهترین گزینه برای بهبود لبخند بوده است. دریافت لمینت مزایای زیادی دارد. قرار دادن این پوسته های نازک و سفارشی روی هر دندان می تواند هرگونه لکه یا تغییر رنگ را پنهان کند. اگر درمان‌های سفیدکننده دندان مؤثر نباشد، مردم اغلب به آنها متوسل می‌شوند.

از بین رفتن لکه های روی دندان: برخی از لکه های دندانی بیش از حد سرسخت و عمیق هستند. روش های معمولی سفید کردن دندان ها دیگر نمی توانند لکه ها را پاک کنند. ممکن است ناامید کننده به نظر برسد، اما لمینت دندان می تواند کمک کند. لمینت های با رنگ روشن تر می توانند دندان های با لکه های عمیق را بپوشانند.

رفع برخی نواقص دندان: برخی از موقعیت‌های غیرمنتظره منجر به شکستگی، ساییدگی یا شکستگی دندان‌ها می‌شوند. اینجاست که لمینت می تواند یک راه حل سریع باشد. لمینت می تواند تراشه یا هر نوع آسیبی را پنهان کنند. این ترمیم ها می توانند یک دندان یا حتی چندین دندان را در بر بگیرد و بهبود دهند.

مرتب سازی دندان: لمینت دندان همچنین می توانند دندان های ناهموار و نامرتب را ترمیم کنند. اینها حتی می توانند دهانه ها و برآمدگی ها را درمان کنند. برش دادن مقدار کمی از مینای دندان به پوسته های نازک کمک می کند تا بهتر روی سطوح دندان بمانند. این روش همچنین به جلوگیری از ازدحام بیش از حد دندان ها کمک می کند.

محافظت از دندان ها: لمینت ها می توانند فاصله بین دندان ها را از بین ببرند. این شکاف ها می تواند منجر به جابجایی دندان و زوال استخوان فک شود. قرار دادن لمینت روی دندان ها می تواند آن شکاف های کوچک را ببندد و می تواند از بروز مشکلات بیشتر دندانی جلوگیری کند.

پوشش مناسب برای ایمپلنت دندان: یکی دیگر از مزایای لمینت، پوشش مناسب برای ایمپلنت دندان است. برای یک رنگ شدن دندان ایمپلنت شده با سایر دندان ها می توان از ایمپلنت استفاده کرد.

ظاهر طبیعی: این ترمیم های دندانی می توانند با رنگ طبیعی دندان مطابقت داشته باشند. این به آنها اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی در دهان ترکیب شوند. بیماران حتی می توانند سطح سفیدی را انتخاب کنند. اثرات لمینت دندان دائمی است و دیگر نیازی به تغییر شکل یا تنظیمات آن نیست.

مزایا-لمینت-دندان

معایب لمینت دندان

انتخاب لمینت یک تصمیم بزرگ است. انجام این ترمیم ها نیازمند تعهد مادام العمر است. درمان دائمی است. هر پوسته به هر دندان می چسبد. اگر یک پوسته از بین برود، تعمیر نمی تواند اتفاق بیفتد.

حتی اگر پوسته ها چینی باشند، بیمار همچنان باید مراقب انتخاب های غذایی باشد. بیمار نمی تواند غذاهای ترد یا سفت بخورد. این مواد ممکن است پوسته ها را بشکنند. هنگامی که پوسته ها ترک خورده یا شکسته می شوند، هیچ راهی برای تعمیر آنها وجود ندارد.

مقداری حساسیت دندان به دما وجود خواهد داشت. از این گذشته، دندانپزشک باید برخی از لایه های مینای دندان را بتراشد. این می تواند درجاتی از ناراحتی ایجاد کند. یکی دیگر از نکات منفی ایجاد حفره است. افرادی که لمینت های دندانی دارند هنوز هم می توانند پوسیدگی دندان در زیر پوسته داشته باشند. به همین دلیل است که مراقبت بهینه از دندان برای این لمینت ها الزامی است.

لمینت های دندان برای افرادی که دندان های ضعیف و پوسیده دارند مناسب نیستند. اینها برای کسانی که پریودنتیت دارند نیز مناسب نیستند. افرادی که لایه مینای نازکی دارند نباید لمینت ها را انتخاب کنند. اگر دندانپزشک برای چسباندن پوسته ها به عاج دندان بکشد، درد بیشتری خواهد داشت.

بیمه های طرف قرارداد با کلینیک دندانپزشکی آلما شامل:

افرادی که تحت پوشش این بیمه ها هستند می توانند از تخفیفات خدمات دندانپزشکی آن ها در این مرکز استفاده کنند. برای اطلاع از تمامی خدمات دندانپزشکی این بیمه ها رو نام آن کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات آلما دنتال میتوانید با ما تماس بگیرید.02166916624

سوالات متداول

کجا می توان لمینت دندان انجام داد؟

اگر قصد دارید لمینت دندان انجام دهید، می توانید به آلما دنتال واقع در میدان انقلاب تهران اعتماد کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 02166916624

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

قیمت لمینت دندان برای هر شخص و با توجه به وضعیت دندان او متفاوت است. جهت مشاوره با کارشناسان کلینیک آلما دنتال و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. 02166916624

5/5 - (2 امتیاز)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

درد-دندان-عقل-به-کجا-می-زند

درد دندان عقل به کجا می زند

درد دندان عقل ممکن است به حدی باشد که زندگی شما را مختل کند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که درد دندان عقل به کجا می زند و کدام یک نشانه خرابی دندان عقل است؟ درد دندان عقل ممکن است بطور هم زمان چند دندان شما را درگیر کند و همچنین به سایر قسمت های فک و صورت نیز سرایت می کند. شما می توانید برای درمان دندان خود و جراحی و کشیدن دندان عقل به کلینیک دندانپزشکی آلما واقع در غرب تهران محدوده انقلاب مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات این مرکز و

مشاهده
مینا-دندان

مینا دندان

بسیاری از افراد بر اهمیت روتین دندانپزشکی خود تاکید می کنند، اما تعداد کمی از افراد غیر متخصص می دانند که مینا چیست. به نظر می رسد درک مینای دندان بخش مهمی از سلامت شما است. در این مقاله علائه بر پاسخ به این پرسش روش های مراقبت از مینا دندان نیز بررسی شده است. کلینیک دندانپزشکی آلما واقع در غرب تهران (میدان انقلاب)، یکی از بهترین مراکزی است که شما می توانید برای انجام خدمات ترمیم دندان و سایر درمان دیگر مانند ایمپلنت دندان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ مینای دندان چیست

مشاهده
لمینت-متحرک-دندان

لمینت متحرک دندان

 Dental Removable  laminate  یا همان لمینت متحرک دندان، یکی از خدمات زیبایی دهان و دندان در دنیای امروز محسوب می‌شود. این محصول زیبایی که گاهی به آن کامپوزیت متحرک نیز گفته می‌شود، یک کاور یا روکش نازک است که بر روی دندان قرار می‌گیرد. با استفاده از این لمینت به‌نوعی یک پلاک بر روی دندان‌ها قرار گرفته و معایب و ایرادات دندان‌ها را مخفی و ظاهری بهتر و زیباتر به دندان‌ها و لبخند افراد خواهد داد. این ابزار زیبایی یک پلاک متحرک از نوعی پلیمر غیرسمی یا صمغ دندان است که در مراکز و لابراتوارهای مجاز متناسب با شکل و

مشاهده
هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

قیمت ایمپلنت دندان با بیمه 1403

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دندانپزشکی 1403 قیمت ایمپلنت دندان با بیمه 1403: دندانپزشکی یکی از خدمات بسیار مهمی است که هر فرد باید برای سلامت دندان خود به آن توجه ویژگی کنند. بیمه، یک راه عالی برای تأمین هزینه های مالی مراقبت‌های پزشکی است. اگر به خدمات دندانپزشکی گسترده‌تری نیاز دارید، باید از بیمه‌های دندانپزشکی برای ایمپلنت و غیره استفاده کنید. این طرح‌ها، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به درمان‌های ترمیمی مانند دندانپزشکی برای ایمپلنت، کانال ریشه، روکش دندان، پروتز و سایر خدمات پرهزینه نیاز دارند.کلینیک دندانپزشکی آلما طرف قرارداد با بسیاری از بیمه ها می باشد از

مشاهده