جراحی و کشیدن دندان عقل

در این مقاله خواهید خواند

جراحی و کشیدن دندان عقل : دندان عقل سومین و آخرین دندان مولار یا آسیاب بزرگ است که در بیشتر افراد در سنین نوجوانی یا اوایل دهه ی دوم سن ظاهر میشود.

در بعضی مواقع این دندان میتواند برای فرد بسیار با ارزش باشد واین در صورتی است که دندان عقل سالم و در وضعیت مکانی خوبی قرار داشته باشد و هم ردیف دندانهای دیگر باشد متاسفانه در اکثر موارد غیر همتراز بودن دندان عقل باعث میشود افراد ملزم به کشیدن آن شوند.

وضعیت قرارگیری نادرست دندان عقل میتواند به صورت پوزیشن های کاملاً افقی ویا دارای زاویه با دندان مجاور باشد .این وضعیت  میتواند باعث شلوغی دندانها و یا باعث صدمه زدن به دندانهای مجاور ،استخوان فک ویا عصب آن ناحیه گردد.

با معاینه توسط دندانپزشک و ومشاهده عکس رادیوگرافی OPG،دندانپزشک یا متخصص جراح فک و صورت میتواند به راحتی تشخیص دهد که دندان عقل بیمار قبل از ایجاد هرگونه مشکل نیاز به کشیدن ویا جراحی دارد ویا هنوز احتیاج به زمان دارد ویا کاندید کشیدن نمیباشد.

خارج کردن دندان عقل در سنین نوجوانی بسیار آسانتر است به این دلیل که ریشه های دندان عقل به طور کامل رشد نکرده و کشیدن یا جراحی کمتر به استخوان فک آسیب میرساند.در افراد مسن زمان ترمیم وریکاوری میتواند طولانیتر باشد.

دندان عقل نهفته و نیمه نهفته:

دندان عقل میتواند به طور کامل در درون بافت نرم و یا درون استخوان فک قرار گرفته باشد که در این صورت به آن دندان عقل نهفته می گویند و در صورتی که قسمتی از آن از لثه بیرون زده باشد دندان عقل  نیمه نهفته اطلاق میگردد.

دندان نیمه نهفته به باکتری ها اجازه میدهد تا وارد نواحی اطراف دندان شده وباعث ایجاد عفونت ،درد ،ورم و سفت شدن فک در ناحیه شوند.با توجه به اینکه مسواک زدن و استفاده نخ دندان به دلیل موقعیت مکانی دندان عقل، مشکل میباشد دندانهای عقل نهفته بیشتر مستعد پوسیدگی و بیماریهای لثه هستند.

از چه سنی باید دندان عقل خود را بکشم؟

افراد در هر سنی می توانند دندان عقل خود را خارج کنند. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان کشیدن آنها را در اواخر نوجوانی یا اوایل 20 سالگی توصیه می کنند. در این مرحله از رشد، دندان عقل شما هنوز در حال شکل گیری است. به همین دلیل، برداشتن آنها با خطر کمتر عوارض آسان تر است.

از-چه-سنی-باید-دندان-عقل-خود-را-بکشم؟

هزینه کشیدن دندان عقل

ممکن است برای کشیدن دندان عقل نیاز به جراحی داشته باشید و یا ممکن است بدون جراحی دندان عقل را کشید. باتوجه به این موضوع قیمت کشیدن دندان عقل متفاوت است. اما بطور کلی می توان گفت تعرفه کشیدن دندان عقل در سالی که گذشت بین 1.500.000 تا 2.500.000 تومان متغییر بوده است. شما می توانید در کلینیک دندانپزشکی آلما درمان خود را با بهترین قیمت دریافت کنید.

برای اطلاع از قیمت جراحی و کشیدن دندان عقل با متخصصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

شماره تماس: 02166916624

هزینه-کشیدن-دندان-عقل

هزینه کشیدن دندان عقل یا بیمه

کشیدن دندان عقل هم با جراحی و هم بدون جراحی تحت پوشش بیمه می باشد. شما توجه به قرار دادی که با بیمه خود دارید می توانید تنها بخشی از هزینه جراحی کشیدن دندان عقل را بپردازید. برای اطلاع از سایر خدمات بیمه خود و هزینه های دندانپزشکی با بیمه در سال 1403 روی نام شرکت مدنظر کلیک کنید.

خوشبختانه کلینیک دندانپزشکی آلما مرکز طرف قرار داد با تمامی بیمه های نام برده می باشد و شما بیمه شدگان عزیز می توانید از خدمات و تخفیفات دهان و دندان بطور کامل در این مرکز بهره مند شوید.

چه زمانی جراحی و کشیدن دندان عقل نیاز است؟

این علائم ممکن است به این معنی باشد که دندان عقل بیرون آمده است و باید قبل از ایجاد مشکلات جدی تری، دندان های عقل را خارج کرد.

  • درد
  • عفونت در دهان
  • تورم صورت
  • تورم خط لثه در پشت دهان در اطراف دندان عقل

دندان عقل ممکن است تا حدی روییده باشد. این بدان معناست که دندان ها تا حدی سطح شده اند و جایی در دهان ندارند تا به طور کامل وارد شوند.

دندان های کاملا نهفته از لثه بیرون نیامده اند و ممکن است هرگز به داخل دهان بیرون نیایند. اگر آنها مشکلی ایجاد نکنند یا به عنوان یک مشکل احتمالی دیده شوند، بسیاری از دندانپزشکان به مرور زمان آنها را تماشا می کنند. اگر دندان عقل باعث ایجاد مشکل یا احتمال ایجاد مشکل می شود، اکثر متخصصان بهداشت دهان و دندان به شما توصیه می کنند که فوراً آنها را بردارید. برداشتن زودهنگام به جلوگیری از مشکلاتی مانند دندان نهفته که باعث جذب ریشه دندان آسیاب دوم می شود کمک می کند.

زمانی-جراحی-و-کشیدن-دندان-عقل

دندانهای نهفته یکی از نگرانیهای بیماران ارتودنسی میباشد و معمولاًقبل از شروع درمان ارتودنسی کشیدن آنها توصیه میشود.حتی در مواردی که ارتودنسی انجام شده ودندانها به فرم ثابت و دلخواه رسیده اند در صورت نکشیدن دندانهای عقل پیش از ارتودنسی ممکن است ایجاد مشکل کنند. فشاری که دندان عقل نابه جا به روی دندانها وارد می آورد می تواند علاوه بر ایجاد درد سبب از بین رفتن فرم دندانها شود.

اگر مشکل دندان عقل ساده باشد به روش معمول و متداول کشیده می شود، اما در صورتی که دندان عقل از نوع نهفته باشد برای بیرون کشیدن آن به عمل جراحی نیاز است. جراحی دندان عقل می‌ تواند با بی حسی موضعی یا حتی بیهوشی کامل قابل انجام باشد. معمولا بعد از کشیدن دندان عقل در محل جراحی از بخیه‌ های قابل‌ جذب استفاده می کنند.

برای جراحی دندان عقل روش های جدیدتری مانند  لیزر و یا جراحی الکتریکی وجود دارد. جراحی دندان عقل به روش لیزر خونریزی و دوره نقاهت کمتری دارد، اما هزینه آن بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول

از چه سنی باید دندان عقل خود را بکشم؟

افراد در هر سنی می توانند دندان عقل خود را خارج کنند. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان کشیدن آنها را در اواخر نوجوانی یا اوایل 20 سالگی توصیه می کنند. در این مرحله از رشد، دندان عقل شما هنوز در حال شکل گیری است. به همین دلیل، برداشتن آنها با خطر کمتر عوارض آسان تر است.

هزینه کشیدن دندان عقل چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت جراحی و کشیدن دندان عقل با متخصصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. شماره تماس: 02166916624

چه زمانی جراحی و کشیدن دندان عقل نیاز است؟

این علائم ممکن است به این معنی باشد که دندان عقل بیرون آمده است و باید قبل از ایجاد مشکلات جدی تری، دندان های عقل را خارج کرد. درد عفونت در دهان تورم صورت تورم خط لثه در پشت دهان در اطراف دندان عقل

5/5 - (7 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

  1. سلام وقتتون بخیر
    چه زمانی باید دندون عقل خودمون رو بکشیم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      افراد در هر سنی می توانند دندان عقل خود را خارج کنند. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان کشیدن آنها را در اواخر نوجوانی یا اوایل ۲۰ سالگی توصیه می کنند. در این مرحله از رشد، دندان عقل شما هنوز در حال شکل گیری است. به همین دلیل، برداشتن آنها با خطر کمتر عوارض آسان تر است.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مشابه

جراحی دندان عقل در نسج سخت

خرابی و پوسیدگی دندان ها یکی از عوامل کشیدن دندان می باشد. بسته به نوع خرابی و پوسیدگی ایجاد شده مشخص می شود که دندان ها احتیاج به چه نوع جراحی دارند. برای مثال اگر دندان نهفته باشد جراحی نسج سخت و یا نسج نرم انجام می گیرد. نهفتگی دندان به خصوص در هنگام پیدا شدن دندان عقل و نبود فضای کافی در دهان ایجاد می شود. زمانی که از زمان رویش دندان جدید گذشته باشد اما همچنان دندان درون فک باقی بماند در نتیجه نیاز به جراحی های نسج نرم و یا سخت می باشد. دندان های عقل معمولا

مشاهده
جراحی دندان عقل در نسج نرم

جراحی دندان عقل در نسج نرم

جراحی دندان عقل در نسج نرم چیست؟ با از بین رفتن تاج دندان به هر دلیل بنا به تشخیص دندانپزشک بایستی ریشه از نسج دندان خارج گردد. برای خارج کردن ریشه دندان نیاز به جراحی می باشد.در جراحی دندان عقل در نسج نرم مقدار کمی از بافت لثه کنار زده می شود. گاهی دندان ها به علت وجود دندان عقل ، فشرده شده و به همین دلیل ، کج و در هم پوشیده می شوند که در این صورت علاوه بر آسیب در زیبایی سبب دشوار شدن در نظافت و رسیدگی دندان ها می شود و بهداشت دندان ها به

مشاهده
وستیبول دندان

وستیبولوپلاستی

وستیبولوپلاستی چیست؟ جراحی وستیبوبوپلاستی از جمله جراحی های قبل از پروتز می باشد که به منظور ایجاد جای مناسب جهت قرار گیری پروتز های دندانی در دهان انجام می گیرد. کم شدن عمق وستیبول می تواند به دلیل از دست دادن دندان های دائمی باشد که می تواند عامل اصلی انجام این جراحی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت قرار گیری دندان های مصنوعی و یا ایمپلنت های دندانی باشند. تکنیک های مختلفی جهت انجام این جراحی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار توسط دندانپزشک اجرا می شود. در هنگام اجرای این جراحی می توان همزمان پیوند استخوان و

مشاهده

آلوئولوپلاستی (استئوتومی)

آلوئولوپلاستی عمل جراحی که جهت تغییر شکل دادن قسمت هایی از فک که دندان های آن از بین رفته است , آلوئولوپلاستی نام دارد. آلوئول بخشی از استخوان فک می باشد که دندان ها را در خود جای داده است.صاف کردن استخوان فک , روشی بسیار مناسب و ضروری برای قرار گیری دندان های مصنوعی در دهان می باشد. آلوئولوپلاستی (استئوتومی) فکی – دندانی:(جراحی اصلاح فک ) جراحی ای است که در آن استخوان ها برای اصلاح بد شکلی فکی – دندانی برش داده می شوند تا جا به جا، تغییر و باز تنظیم شوند. کلمه Osteotomy به معنی تقسیم

مشاهده