اصلاح طرح لبخند چیست ؟

در این مقاله خواهید خواند

اصلاح طرح لبخند چیست ؟ یعنی زیباتر کردن لبخندوقتی که شما دندان‌های سالمی دارید اما فکر می‌کنید به‌ دلیل سایز نامناسب، به‌هم‌ریختگی ورنگ نامتناسب، لبخندتان ظاهر زیبایی ندارد.

اصلاح طرح لبخند چیست ؟ برای اصلاح طرح لبخند، شرط اول، داشتن دندان‌های سالم وشرط دوم، معاینه دقیق دندان‌ها توسط دندان‌پزشک است.

روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند :

مسواک زدن دوبار در روز :

مسواک زدن دندان ها بخش مهمی از سلامت فردی را شامل می شود، اما متاسفانه بسیاری از افراد حوصله و وقت کافی به آن اختصاص نمی دهند. ۲ دقیقه برای هر بار مسواک زدن زمان بگذارید و روی تمیز کردن دندان های آسیاب و قسمت هایی که دسترسی به آنها دشوار است، تمرکز بیشتری داشته باشید. دهان را به ۴ بخش تقسیم کنید و به هر بخش ۳۰ ثانیه اختصاص دهید. مسواک را با ملایمت روی دندان ها بکشید ولی مطمئن شوید که همه سطوح را تمیز کرده اید. برای سفید تر کردن دندان ها از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. استفاده از نخ دندان روزی یکبار و پس از مسواک زدن، می تواند بسیار مفید باشد.

احتیاط در جویدن :

ترمیم دندانی شکسته یا خرد شده با روکش یا لمینیت دندان می تواند گران باشد، پس بهتر است از دندانهایمان خوب مراقبت کنیم. سعی کنید از دندان های خود هیچ استفاده دیگری غیر از جویدن نکنید. گاز زدن چیز های سفت مانند استخوان، آبنبات های سخت، یخ و پاپ کورن های باز نشده می تواند برای دندان ها بسیار مضر باشد. علاوه بر این، جویدن ناخن ها، کندن نوار چسب، باز کردن سس های کیسه ای یا شکستن آجیل با دندان از دیگر کارهایی است که باید از آنها اجتناب کرد.

کاهش مصرف غذاهای اسیدی :

اسید موجود در مرکبات، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، انرژی زا و آبمیوه ها می تواند به مرور زمان مینای دندان را تخریب کند. اما در اینجا نیز می توان با عدم زیاده روی و رعایت بهداشت دهان و دندان اثر این مواد را کاهش داد. همچنین استفاده از خمیر دندان های استحکام دهنده ی مینا و دهان شویه ها می تواند از بیشتر شدن این مشکل جلوگیری کند. در نهایت می توانید برای سفید کردن دندان ها از بلیچینگ استفاده کنید.

اصلاح طرح لبخند چیست و چگونه انجام می شود؟

کاهش مصرف غذاهایی که موجب لکه دار شدن دندان ها می شوند :

اگر می خواهید دندان های زرد و لکه دار شده تان را اصلاح کنید، ابتدا بهتر است از لکه دار شدن بیشتر آنها جلوگیری کنید. خوردن چای، کوکا کولا، قهوه، شراب، زرد چوبه، انواع توت و سس گوجه فرنگی می تواند به مرور زمان موجب تغییر رنگ دندان ها شوند. لازم نیست خوردن این غذاها را متوقف کنید، اما در مصرف آنها زیاده روی نکنید و پس از هر بار مصرف، حتما آب درون دهان بچرخانید و بعد مسواک بزنید.

استفاده از نوار چسب های سفید کننده :

نوار چسب های سفید کننده می توانند به طور موثری دندان هایتان را سفید کنند. یک بسته تهیه کنید و روزی دوبار روی دندان هایتان بگذارید. پس از چند روز می توانید تغییر را احساس کنید و این تغییر تا چند ماه باقی خواهد ماند. پس از این مدت می توانید بسته دوم را تهیه و استفاده کنید. این روش راه حلی قطعی برای سفید کردن دندان ها نیست اما می تواند تاثیر به سزایی بر زیبایی لبخند شما داشته باشد. همچنین می توانید بلیچینگ یا سفید کردن دندان را در مطب یک دندانپزشک انجام دهید. بلیچینگ دندان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و هیچ دردی نخواهد داشت.

ترک سیگار :

سیگار کشیدن مضرترین اقدامی است که انسان می تواند برای تخریب لبخند خود انجام دهد. پوست بدن افراد سیگاری رنگ پریده شده و دندان هایشان پس از مدتی زرد می شوند. این آسیب ها معمولا به مرور زمان رخ می دهند اما در صورت عدم رسیدگی، می تواند یک لبخند زیبا را به طور کامل تخریب کند. ترک سیگار اصلا کار آسانی نیست اما این کار فواید فراوانی برای سلامت تان خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

درد-دندان-عقل-به-کجا-می-زند

درد دندان عقل به کجا می زند

درد دندان عقل ممکن است به حدی باشد که زندگی شما را مختل کند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که درد دندان عقل به کجا می زند و کدام یک نشانه خرابی دندان عقل است؟ درد دندان عقل ممکن است بطور هم زمان چند دندان شما را درگیر کند و همچنین به سایر قسمت های فک و صورت نیز سرایت می کند. شما می توانید برای درمان دندان خود و جراحی و کشیدن دندان عقل به کلینیک دندانپزشکی آلما واقع در غرب تهران محدوده انقلاب مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات این مرکز و

مشاهده
مینا-دندان

مینا دندان

بسیاری از افراد بر اهمیت روتین دندانپزشکی خود تاکید می کنند، اما تعداد کمی از افراد غیر متخصص می دانند که مینا چیست. به نظر می رسد درک مینای دندان بخش مهمی از سلامت شما است. در این مقاله علائه بر پاسخ به این پرسش روش های مراقبت از مینا دندان نیز بررسی شده است. کلینیک دندانپزشکی آلما واقع در غرب تهران (میدان انقلاب)، یکی از بهترین مراکزی است که شما می توانید برای انجام خدمات ترمیم دندان و سایر درمان دیگر مانند ایمپلنت دندان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ مینای دندان چیست

مشاهده
لمینت-متحرک-دندان

لمینت متحرک دندان

 Dental Removable  laminate  یا همان لمینت متحرک دندان، یکی از خدمات زیبایی دهان و دندان در دنیای امروز محسوب می‌شود. این محصول زیبایی که گاهی به آن کامپوزیت متحرک نیز گفته می‌شود، یک کاور یا روکش نازک است که بر روی دندان قرار می‌گیرد. با استفاده از این لمینت به‌نوعی یک پلاک بر روی دندان‌ها قرار گرفته و معایب و ایرادات دندان‌ها را مخفی و ظاهری بهتر و زیباتر به دندان‌ها و لبخند افراد خواهد داد. این ابزار زیبایی یک پلاک متحرک از نوعی پلیمر غیرسمی یا صمغ دندان است که در مراکز و لابراتوارهای مجاز متناسب با شکل و

مشاهده
هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

قیمت ایمپلنت دندان با بیمه 1403

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه 1403 دندانپزشکی یکی از خدمات بسیار مهمی است که هر فرد باید برای سلامت دندان خود به آن توجه ویژگی کنند. بیمه، یک راه عالی برای تأمین هزینه های مالی مراقبت‌های پزشکی است. اگر به خدمات دندانپزشکی گسترده‌تری نیاز دارید، باید از بیمه‌های دندانپزشکی برای ایمپلنت و غیره استفاده کنید. این طرح‌ها، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به درمان‌های ترمیمی مانند دندانپزشکی برای ایمپلنت، کانال ریشه، روکش دندان، پروتز و سایر خدمات پرهزینه نیاز دارند. قیمت ایمپلنت دندان تهران ۱۴۰3 یکی از سؤالات متداولی که افراد از ما می‌پرسند، این است که چرا هزینه

مشاهده