جرمگیری و بهداشت دندان

در این مقاله خواهید خواند

جرمگیری دندان

دندان های سالم و زیبا، یکی از مهم ترین عواملی هستند که بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد تأثیر می گذارند. جرم گیری دندان یکی از روش های مهم برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها است. در این مقاله به بررسی مزایا و نقش جرم گیری و بهداشت دندان می پردازیم.

درواقع جرمگیری به از بین بردن پلاک و کلکولوس (تارتار) موجود در بالا و زیر خط لثه گفته می شود، نام دیگر این خدمت بروساژ دندان نیز می باشد. پلاک هایی که زیر لثه ایجاد می شوند باعث ایجاد انواع بیماری های لثه و حتی عقب رفتگی لثه نیز می شود. شما می توانید برای انجام جرمگیری دندان و سایر خدمات دندانپزشکی مانند انجام ایمپلنت دندان با کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

تلفن:  ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

مزایای جرم گیری دندان

  1. جلوگیری از تجمع پلاک: تجمع پلاک یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان و بیماری های لثه است. جرم گیری دندان به طور کامل پلاک های تشکیل شده روی دندان ها را از بین می برد و از ایجاد پوسیدگی و بیماری های لثه جلوگیری می کند.
  2. رفع بوی بد دهان: بوی بد دهان یکی از مشکلات شایع دهان و دندان است. جرم گیری دندان می تواند به طور موثر بوی بد دهان را از بین ببرد.
  3. پیشگیری از بیماری های لثه: بیماری های لثه یکی از جدی ترین مشکلات دهان و دندان است که می تواند منجر به از دست رفتن دندان ها شود. جرم گیری دندان به طور موثر از ایجاد بیماری های لثه جلوگیری می کند.
  4. زیبایی دندان ها: جرم گیری دندان باعث سفید و درخشان شدن دندان ها می شود و به زیبایی ظاهری دندان ها کمک می کند.
  5. مقرون به صرفه بودن: جرم گیری دندان نسبت به سایر درمان های دندانپزشکی هزینه پایین تری دارد.
  6. تاثیر در سلامت عمومی بدن: تحقیقات نشان داده اند که جرم گیری دندان می تواند به کاهش خطر ابتلا به سکته و بیماری های قلبی و عروقی کمک کند.

جرم گیری دندان یک روش مهم و ضروری برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها است. انجام جرم گیری دندان به طور منظم می تواند از بروز مشکلات جدی دهان و دندان جلوگیری کند و به زیبایی و سلامت دندان ها کمک کند.

جرمگیری و بهداشت دندان

جرمهای دندان به راحتی و سادگی تشکیل میشود .رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان آن را به تاخیر می اندازد. دهان انسان سرشار از باکتریها است ترکیب این باکتریها و مخاط دهان وسایر اجزای داخل آن باعث تشکیل یک لایه چسبنده و بدون رنگ بر روی دندانها به نام پلاک میشوند.با استفاده از مسواک و نخ دندان از این پلاکها خلاص میشوید در صورتیکه این پلاکها تمیز نشوند ، روی هم انباشته شده و سفت میشوند و منجر به تشکیل جرم دندان میشود.در این حالت مسواک زدن نمیتواند جرمها را تمیز کند.این جرمها از یک طرف باعث بوی بد دهان و از طرف دیگر باعث بد رنگی و خرابی دندانها میگردد.افرادی که مصرف چای وقهوه زیاد دارند ویا سیگار میکشند بیشتر و زودتر دچار جرم دندان میشوند.

جرمهای دندان به راحتی و سادگی تشکیل میشود .رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان آن را به تاخیر می اندازد.

دهان انسان سرشار از باکتریها است ترکیب این باکتریها و مخاط دهان وسایر اجزای داخل آن باعث تشکیل یک لایه چسبنده و بدون رنگ بر روی دندانها به نام پلاک میشوند.با استفاده از مسواک و نخ دندان از این پلاکها خلاص میشوید در صورتیکه این پلاکها تمیز نشوند ، روی هم انباشته شده و سفت میشوند و منجر به تشکیل جرم دندان میشود.در این حالت مسواک زدن نمیتواند جرمها را تمیز کند.این جرمها از یک طرف باعث بوی بد دهان و از طرف دیگر باعث بد رنگی و خرابی دندانها میگردد.افرادی که مصرف چای وقهوه زیاد دارند ویا سیگار میکشند بیشتر و زودتر دچار جرم دندان میشوند.

تنها راه حل این مشکل ،جرمگیری دندانها توسط دندانپزشک میباشد..

آیا جرمگیری برای دندان ها مضر است؟

اکثر ما فکر میکنیم جرمگیری باعث از بین رفتن مینای دندانها میشود .این باور اشتباه باعث میشود اکثر افراد از انجام جرمگیری ترس داشته باشند .در حالیکه جرم دندان به لثه و بافتهای نگهدارنده دندان آسیب رسانده ومحلی برای تجمع و تکثیر میکروبها ایجاد میکند .

در صورت بی توجهی به جرمهای دندان استخوان نگهدارنده دندان تحلیل رفته و دندان لق میگردد .وجود جرمهای انباشته شده بر روی دندان لق شدگی و تحلیل استخوان را مخفی کرده وشخص متوجه آسیبهای رسیده نمیباشد.در واقع جرمها و پلاکهای دندانی مانند سیمانی عمل میکنند که دندانها را کنار هم نگهداشته اند و هر چه بیشتر در این مرحله بماند تحلیل استخوان و بافت نگهدارنده عمیقتر میشوددر این مرحله در صورتیکه شخص جرمگیری انجام دهد ،بعد از جرمگیری احساس درد و لق شدن دندان میکنندو شخص دچار باور اشتباه میشود  که جرمگیری باعث این مشکل شده  .در صورت درمان لثه شخص مدت بیشتری دندان خود را میتواند نگهدارد در غیر اینصورت عدم جرمگیری و درمان لثه باعث از دست دادن دندان میگردد.

جرمگیری با بیمه

یکی از درمان هایی که بسیار برای لثه واج می باشد جرمگیری دندان است. اگر پلاک های دندان زیاد شود هم خرابی و پوسیدگی دندان شدید تر می شود و هم باعث بیماری های لثه می شود. خوشبختانه شرکت های بیمه بخش زیادی از هزینه درمان جرمگیری را پرداخت می کنند و دیگر نیازی به نگرانی وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات دندانپزشکی کلینیک آلما روی نام آن کلیک کنید.

کلینیک دندانپزشکی آلما مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد با تمامی بیمه های نام برده می باشد و شما می توانید از تمامی خدمات بیمه خود در این مرکز استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

جراحی زیبایی دندان

جراحی زیبایی دندان

جراحی زیبایی دندان یکی از خدماتی است که کلینیک دندانپزشکی آلما انجام می دهند این جراحی ها می تواند از جراحی اصلاحی فک و …تا دیگر خدمات زیبایی شاما ایمپلنت و … را شامل شوند.

مشاهده
زیبایی دندان با لمینت

زیبایی دندان با لمینت

زیبایی دندان با لمینت چیست؟ لمینت دندان پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد رنگی دندان طراحی می شود. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها و بهبود ظاهر آن ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. کلینیک دندانپزشکی آلما با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات و مواد برای لمینت دندان و همچنین سایر خدمات دندانپزشکی آماده درمان دندان های شما عزیزان می باشد. برای اطلاع از قیمت لمینت دندان با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟ خیر،

مشاهده

ترمیم زیبایی دندان جلو

دندان ها جلویی بیشتر از هرچیز دیگری روی زیبایی صورت ما تاثیر می گذارند. اگر به هر دلیل مانند شکستگی و یا لک شدن دندان های جلویی زیبایی خود را از دست داده باشند، لبخند ما دلنشین نخواهد بود و به تبع آن اعتماد بنفس پایینی در جمع خواهیم داشت. ترمیم زیبایی دندان جلو امروزه به رفع این مشکل کمک کرده. با پیشرفت دندانپزشکی رفع نواقص دندان ها بسیار ساده و سریع شده. در کلینیک دندانپزشکی آلما با مجهز ترین ابزار و متریال می توانید کار ترمیم زیبایی دندان جلو خود را انجام دهید. کلینیک دندانپزشکی آلما با داشتن بهترین

مشاهده
لمینت سرامیکی دندان

مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان دندانپزشکی زیبایی ترکیبی از اصول علمی و توانایی هنری است. لمینت سرامیکی دندان یکی از محبوب ترین روش های درمانی برای دستیابی به خط لبخند زیبا می باشد. لمینت سرامیکی دندان یک درمان بی ضرر است که به دندان های شما استحکام و زیبایی می بخشد. در این درمان حتی می توانید شکل و رنگ دندان های خود را انتخاب کنید. این مقاله به شما کمک می کند تا دریابید که آیا کاندیدای مناسبی برای لمینت سرامیکی دندان‌ هایتان هستید یا خیر؟ برای انجام خدمات دندانپزشکی با بالاترین کیفیت زیر نظر بهترین دندانپزشکان تهران با کلینیک دندانپزشکی

مشاهده