زیبایی دندان با لمینت

در این مقاله خواهید خواند

زیبایی دندان با لمینت

زیبایی دندان با لمینت چیست؟ لمینت دندان پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد رنگی دندان طراحی می شود. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها و بهبود ظاهر آن ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند.

کلینیک دندانپزشکی آلما با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات و مواد برای لمینت دندان و همچنین سایر خدمات دندانپزشکی آماده درمان دندان های شما عزیزان می باشد. برای اطلاع از قیمت لمینت دندان با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی با تجربه باشد و تجربه کافی داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی بینند. دندانپزشک از شما می خواهد که از دهان و فک خود عکس برداری با اشعه ایکس عمومی بگیرید و دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیت، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا فقط کانتورینگ دندان را پیشنهاد می کند.

شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا زمانی که بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

 

مزایای-زیبایی-دندان-با-لمینت

مزایای زیبایی دندان با لمینت

از آنجایی که لمینت برای همه افراد همانند دندان های اصلی و به صورت جداگانه ساخته می شود، بنابراین تشخیص تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها بر خلاف دندان های طبیعی به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند.

لمینت‌ها می‌توانند سفیدی بالایی برای دندان‌های تیره‌تر انجام دهند که در برابر سایر فرآیندهای سفیدکننده مقاوم هستند.

مزایای استفاده از روکش دندان

1- ظاهر طبیعی دندان را فراهم می کنند

2- لثه ها به خوبی ظروف چینی را تحمل می کنند و به خوبی با آن سازگار می شوند، بنابراین هیچ لبه تیره ای دیده نمی شود.

3-مقاوم بودن لک و تطابق رنگ با دندان های موجود آسان است.

4- جایگزین زیبایی بیشتر برای روکش ها با حداقل تراشیدن دندان.

مزایای-استفاده-از-روکش-دندان

معایب زیبایی دندان با لمینت

ساخت لمینت چینی زمان بر است و نصب لمینت را حداقل یک هفته به تاخیر می اندازد. در صورتی که لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین رفته باشد، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود پایداری بالا، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.

لمینت نباید تحت فشار باشد زیرا دندان های طبیعی نیز نباید تحت فشار باشند. به عنوان مثال، شما باید از جویدن ناخن، خوردن یخ یا باز کردن عصا با لمینت خودداری کنید.

روش لمینت دندان

فرآیند ساخت زیبایی دندان با لمینت شامل مراحل مختلفی است:

مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالایی انجام می شود که با دقت میلی متری اندازه گیری می شود.

مرحله دوم: در همان جلسه، دندانپزشک شما یک مدل از هر دو دندان فک شما (حتی برای انجام لمینت فقط برای یک دندان فک) می سازد.

بقیه مراحل به جلسه دیگر حدود یک هفته بعد موکول می شود.

ضمناً مدل‌ها به لابراتوار دندان‌پزشکی ارسال می‌شوند، لمینت‌ها به صورت پوسته چینی نازک ساخته می‌شوند و در کوره یا سوهان بر روی بلوک چینی قرار می‌گیرند تا زیباترین، براق‌ترین و شفاف‌ترین آن‌ها و شبیه مینای دندان ساخته شود. لایه.

در جلسه دوم لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و با چسباندن بسیار قوی با رزین somans روی سطح دندان می چسبند.

در صورت نصب صحیح در تمام مراحل، لمینت ها با دندان ها یکپارچه می شوند، هیچ شکاف و نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ دندان برای تمیز کردن دندان های طبیعی استفاده کنید.

بدیهی است برای ایجاد چهره طبیعی و حفظ سلامت لایه، دقت دندانپزشک و همکاری آزمایشگاه متخصص ضروری است و همچنین استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار موثر و شایسته است.

تعمیر و نگهداری لمینت دندان

نگهداری از لمینت دندان بسیار ساده است و باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی، آنها را مانند دندان های اصلی خود در نظر بگیرید. معمولاً دندانپزشک استفاده از خمیر دندان فلوراید غیر ساینده را به شما پیشنهاد می کند. برای بررسی عملکرد لمینت و واکنش دهان شما به لمینت باید یک هفته پس از قسط به دندانپزشک مراجعه کنید. حتی اگر ممکن است با لمینت ها مشکلی نداشته باشید، اما باید پس از یک هفته برای بررسی سلامت دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر عادت به قروچه یا فشردن دندان های خود دارید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که از محافظ دندان استفاده کنید تا از دندان در هنگام خواب در برابر گاز گرفتن محافظت کنید.

همچنین باید به طور مستمر به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا لمینت چینی باید توسط خمیر مخصوص غیر ساینده صیقل داده شود. دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندان های شما را چک کند تا بتواند هر نشانه کوچکی از خرابی را پیدا کند.

زیبایی دندان با لمینیت چینی

لمینت  ساخته شده از لایه های نازک چینی مختلف که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می شود. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت چینی نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص، تنها برخی نیازهای آماده سازی برای جاسازی لمینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی محدود می شود.

در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسباندن صحیح و قوی دندان طبیعی و لمینت چینی ضروری است. دندانپزشک پس از نصب از رزین های حساس به نور استفاده می کند تا زمانی که لمینت با چشمک زدن اشعه مخصوص محکم شود.

زیبایی-دندان-با-لمینیت-چینی

تفاوت ماندگاری لمینیت با وینر های کامپوزیت

اگرچه ونیرهای کامپوزیت دارای چندین مزیت هستند، اما یک منطقه وجود دارد که در آن نمی توانند با لمینت رقابت کنند: دوام. لمینت ماده ای بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت است (حتی با بهبود مواد رزین در طول سال ها).

لمینت ها به طور متوسط ​​10 تا 15 سال دوام می آورند، اگرچه زمانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت می کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال می کنید، می توانند حتی برای مدت طولانی تری دوام بیاورند. ونیرهای کامپوزیت تقریباً نیمی از طول عمر دارند، معمولاً 5-7 سال

اکثر دندانپزشکان موافقند که لمینت ها طبیعی ترین و شبیه ترین زیبایی دندان را ارائه می دهند. لمینت دارای کیفیت شفافی است که کاملاً شبیه مینای دندان است. همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که پس از درمان اعمال می شود، در برابر لکه و بریدگی بسیار مقاوم است. از سوی دیگر، ونیرهای کامپوزیت متخلخل‌تر هستند و بنابراین مستعد لک هستند، به این معنی که ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی خود داشته باشید تا از برخی مواد غذایی لکه‌زا اجتناب کنید. کامپوزیت همچنین برای دستیابی به زیبایی دندان مانند باید پولیش شود. و حتی پس از آن نیز کاملاً قابل مقایسه نیست.

روش لمینت بیشتر درگیر است، و اغلب نیاز به پوشیدن موقتی در زمانی دارد که منتظر مجسمه سازی روکش ها در آزمایشگاه هستید. با این حال، تعداد بیشتری از دندانپزشکان از فناوری‌های CAD/CAM کنار صندلی استفاده می‌کنند که به سرعت بخشیدن به فرآیند با امکان ساخت در محل کمک می‌کند. اگر به دنبال راه حل لمینت هستید، مهم است که نوع فناوری هایی را که دندانپزشک شما در دسترس دارد، ارزیابی کنید. ممکن است در نهایت زمان کلی درمان را به شدت کاهش دهید.

لمینت برای کودکان

همانطور که تا به الان متوجه شدید لمینت برای رفع نابهنجاری های دندا، شکستگی و سایش دندان می باشد. درواقع با یک روکش نازک روی دندان ها را می پوشانند و این نواقص را پنهان می کنند. این درمان برای کودکانی که هنوز می توانند دندان های خود را ترمیم کنند مناسب نمی باشد. دندانپزشکان سن مناسب لمینت را 18 سال به بالا می دانند.

بیمه برای لمینت دندان

لمینت دندان یک درمان زیبایی محسوب می شود و خب طبق قوانین بیمه هزینه خدمات زیبایی توسط بیمه پوشش داده نمی شود. با این حال برای اطلاع از باقی تخفیفات بیمه خود برای دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان و ترمیم و … می توانید روی نام بیمه مدنظر کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی با تجربه باشد و تجربه کافی داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی بینند. دندانپزشک از شما می خواهد که از دهان و فک خود عکس برداری با اشعه ایکس عمومی بگیرید و دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیت، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا فقط کانتورینگ دندان را پیشنهاد می کند.

مزایای زیبایی دندان با لمینت چیست؟

از آنجایی که لمینت برای همه افراد همانند دندان های اصلی و به صورت جداگانه ساخته می شود، بنابراین تشخیص تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها بر خلاف دندان های طبیعی به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند. لمینت‌ها می‌توانند سفیدی بالایی برای دندان‌های تیره‌تر انجام دهند که در برابر سایر فرآیندهای سفیدکننده مقاوم هستند.

زیبایی دندان با لمینیت چینی

لمینت ساخته شده از لایه های نازک چینی مختلف که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می شود. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت چینی نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص، تنها برخی نیازهای آماده سازی برای جاسازی لمینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی محدود می شود...

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    آیا لمینت باعث نازک شدن دندان های طبیعی خودمان می شود؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      بله برای لمینت و کامپوزیت مقدار کمی از سطح دندان شما را میتراشند و تشخیص این موضوع به دکتر شما بستگی دارد برای مشاوره حضوری و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندان پزشکی آلما تماس بگیرید.

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای اطلاع از قیمت لمینت دندان با متخصصان ما در کلینیک دندان پزشکی آلما تماس بگیرید.

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      بله لمینت ماندگار است ولی بعد از یک تایم معین شده دکتر باید دندان های شما را معاینه کند برای مشاوره حضوری و کسب اطلاعات بیشتر با کتخصصان ما در کلینیک دندان پزشکی آلما تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

درد-دندان-عقل-به-کجا-می-زند

درد دندان عقل به کجا می زند

درد دندان عقل ممکن است به حدی باشد که زندگی شما را مختل کند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که درد دندان عقل به کجا می زند و کدام یک نشانه خرابی دندان عقل است؟ درد دندان عقل ممکن است بطور هم زمان چند دندان شما را درگیر کند و همچنین به سایر قسمت های فک و صورت نیز سرایت می کند. شما می توانید برای درمان دندان خود و جراحی و کشیدن دندان عقل به کلینیک دندانپزشکی آلما واقع در غرب تهران محدوده انقلاب مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات این مرکز و

مشاهده
مینا-دندان

مینا دندان

بسیاری از افراد بر اهمیت روتین دندانپزشکی خود تاکید می کنند، اما تعداد کمی از افراد غیر متخصص می دانند که مینا چیست. به نظر می رسد درک مینای دندان بخش مهمی از سلامت شما است. در این مقاله علائه بر پاسخ به این پرسش روش های مراقبت از مینا دندان نیز بررسی شده است. کلینیک دندانپزشکی آلما واقع در غرب تهران (میدان انقلاب)، یکی از بهترین مراکزی است که شما می توانید برای انجام خدمات ترمیم دندان و سایر درمان دیگر مانند ایمپلنت دندان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ مینای دندان چیست

مشاهده
لمینت-متحرک-دندان

لمینت متحرک دندان

 Dental Removable  laminate  یا همان لمینت متحرک دندان، یکی از خدمات زیبایی دهان و دندان در دنیای امروز محسوب می‌شود. این محصول زیبایی که گاهی به آن کامپوزیت متحرک نیز گفته می‌شود، یک کاور یا روکش نازک است که بر روی دندان قرار می‌گیرد. با استفاده از این لمینت به‌نوعی یک پلاک بر روی دندان‌ها قرار گرفته و معایب و ایرادات دندان‌ها را مخفی و ظاهری بهتر و زیباتر به دندان‌ها و لبخند افراد خواهد داد. این ابزار زیبایی یک پلاک متحرک از نوعی پلیمر غیرسمی یا صمغ دندان است که در مراکز و لابراتوارهای مجاز متناسب با شکل و

مشاهده
هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

قیمت ایمپلنت دندان با بیمه 1403

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه 1403 دندانپزشکی یکی از خدمات بسیار مهمی است که هر فرد باید برای سلامت دندان خود به آن توجه ویژگی کنند. بیمه، یک راه عالی برای تأمین هزینه های مالی مراقبت‌های پزشکی است. اگر به خدمات دندانپزشکی گسترده‌تری نیاز دارید، باید از بیمه‌های دندانپزشکی برای ایمپلنت و غیره استفاده کنید. این طرح‌ها، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به درمان‌های ترمیمی مانند دندانپزشکی برای ایمپلنت، کانال ریشه، روکش دندان، پروتز و سایر خدمات پرهزینه نیاز دارند. قیمت ایمپلنت دندان تهران ۱۴۰3 یکی از سؤالات متداولی که افراد از ما می‌پرسند، این است که چرا هزینه

مشاهده