افتادن روکش ایمپلنت

در این مقاله خواهید خواند

افتادن-روکش-ایمپلنت

ایمپلنت دندان یا به قول معروف دندان پیچی ،یک پیچ از جنس تیتانیوم است که دندان پزشک متخصص داخل استخوان فک، درست مثل ریشه دندان، قرار میدهد. این پیچ را با جراحی به استخوان فک شما پیوند میزنند و معمولا این روش بسیار پر طرفدار و برای جایگزینی دندان های از دست رفته، آسیب دیده، پوسیده یا سایر مشکلات سلامت دهان و دندان شما مناسب میباشد.ایمپلنت دندان  و یا درمان مشکل افتادن روکش ایمپلنت در بسیاری از کلینیک های دندان پزشکی در حال انجام است. برای اطلاعات بیشتر از هزینه ایمپلنت اقساطی تهران با ما در تماس باشید.

دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

اگر ایمپلنت دندان یا روکش دندان دارید، شرایط و خطرات مشابهی با بقیه دندان‌های شما دارد. ممکن است در اثر عوامل مختلفی بشکند، شل شود یا حتی بیفتد. سلامت دهان و دندان ضعیف، استرس یا حتی آسیب می تواند باعث از کار افتادن ایمپلنت شود، اما دلیلی برای وحشت وجود ندارد. کلینیک دندانپزشکی آلما راهنمای ساده ای دارد که در صورتی که تاج یا ایمپلنت شما نیاز به تعمیر فوری داشته باشد، باید از آن پیروی کنید.

مراحل کاشت ایمپلنت

1.ارزیابی دندان مورد نظر

2.پیوند استخوان با پیچ

3.ایمپلنت دندان و تاج موقت

4.انتظار و بهبود

مراحل-کاشت-ایمپلنت

تعویض روکش ایمپلنت

روکش های ایمپلنت دندان با مراقبت های مناسب و درست می توانند سال ها دوام بیاورند. با این حال، اگر آسیب دیده یا فرسوده شده باشد ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. برخی از دلایل رایج برای جایگزینی تاج ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • شکستگی یا ترک در ترمیم
  • فرسودگی
  • پوسیدن یا آسیب دیدن ساختار های زیرین دندان
  • تغییرات در ناحیه اطراف به دلیل بیماری لثه یا تحلیل استخوان

علت افتادن روکش ایمپلنت

یکی از مشکلات ناامیدکننده در بحث دندان ها زمانی است که فکر می‌کنید روکش ایمپلنت دندانی که قرار داده شده است، افتاده است. اگرچه بسیاری از مطالعات نشان داده است که ایمپلنت های دندانی در یک دوره 10 ساله بیش از 90 درصد عمر دارند ، اما مشکلاتی رخ می دهد و ایمپلنت ها از کار می افتند و/یا از دهان می افتند.

از سری علت هایی که موجب افتادن قسمت بالایی ایمپلنت دندان شما میشود میتوان به حرکات زبان، مسواک زدن زیادی، خوردن غذاهای سخت و سفت اشاره کرد.

ناگفته نماند که افتادن روکش ایمپلنت در مدت زمان کوتاه (تا یک ماه) مشکل از کتار دندان پزشک است و در اکثر مواقع میتوان آن را بی دقتی و یا عدم تکمیل درمان توسط دندان پزشک اشاره کرد.

علائم افتادن پیچ موقت ایمپلنت

افتادن و یا شل شدن پیچ ایمپلنت از عواملی هست که بعد از دیدن انها باید در زود ترین زمان ممکن به دندان پزشک خود مراجعه کنید:

در صورتی که بعد از ضربه شدید احساس درد بدی کردید.

در صورتی که لثه اطراف ایمپلنت تغییر رنگ بدهد.

در صورتی که لثه اطراف ایمپلنت خونریزی کند.

در صورتی گه هنگام خوردن غذا درد شدیدی احساس شد.

در صورتی که عفونت و التهاب لثه اتفاق افتاد.

در صورتی که استخوان اطراف لثه تحلیل برود.

 

علائم-افتادن-پیچ-موقت-ایمپلنت

 

علت های افتادن پیچ موقت ایمپلنت

بر اساس تحقیقات نشان داده شده عوامل مختلفی وجود دارد که با عملکرد ایمپلنت مداخله دارند و باعث افتادن یا شل شدن پیچ آن می‌شوند. اگر اجزای ایمپلنت به درستی بر روی هم قرار نگیرند، از نظر هماهنگی و طراحی تطابق نخواهند داشت و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می‌کنند. برخی از علل افتادن پیچ موقت ایمپلنت عبارت اند از:

1.ایمپلنت صحیح نصب نشود.

2.استخوان شما تحلیل برود.

3.برای پیچ ابانمنت از گشتاور نامناسب استفاده شود

4.لثه شما عفونت کند.

 

علت-های-افتادن-پیچ-موقت-ایمپلنت

 

چسب ایمپلنت دندان

معمولاً چسب ایمپلنت برای اتصال روکش ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد که قاعدتا با چسب های دیگر متفاوت است. نام دیگر چسب دندانپزشکی، سمان است و کاربرد آن برای پر کردن حد فاصل بین اباتمنت و روکش و نیز متصل کردن آن‌ها در فرایند ایمپلنت می‌باشد.

اگر بخواهیم کمی بیشتر در مورد کارایی این چسب بگوییم باید بدانید که دندانپزشک از چسب دندان برای اتصال ایمپلنت یا ترمیم دندان ها به عنوان مثال در بریج ثابت، روکش یا تاج دندان ، استفاده میکند.

این چسب ها با برقرار کردن پیوند شیمیایی بین چسب و تاج دندان از استحکام و مانگاری بالایی برخوردار است که با این ویژگی میتواند به هدف خود یعنی ثابت نگه داشتن روکش و یا پروتز های دندانی برسد.

انواع چسب ایمپلنت

این چسب ها بر اساس طول ماندگاری و ترکیبات به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند:

چسب های دندان موقت

که چسبندگی خوبی روی دندان ها و تاج های انان ایجاد میکنند، پذیرا توسط بافت اطراف است، به راحتی برداشته می شود، محافظت از دندان اسیب دیده و کم کرن حسایت از ویژگی های خوب آن است.

اما از ویژگی های بد آن میتوان به حل شدن آن در بزاق و تعویض کردنش با چسب دائمی بعد از گذشت 3 تا 6 هفته و همچنین مقاومت کم آن اشاره کرد.

چسب های دندان دائمی

یک پیوند محکم با دندان و ترمیم ایجاد می‏‌کند تا ماندگاری دائمی و طولانی مدت داشته باشد. همانند چسب موقت پذیرا توسط بافت اطراف است از بافت های دندان در مقابل عوامل و محرک های خارجی محافظت می کند. در بزاق و مایعات حل نمیشود در نتیجه عمر طولانیی دارد.

روکش های دندان معمولا عمر بالایی دارند و مقاوم هستند اگر چنانچه در مراقبت از آنها کوتاهی کردید و یا آن طور که لازم است به آنها رسیدگی نکردید بهتر است بعد از 5 یا 6 سال اقدام به عوض کردن آنها بکنید. چنانچه روکش دندان شما آسیب ندیده باشد و شما را اذیت نکند نیازی به عوض کردن آن نخواهد بود مگر در شرایط آسیب دیدگی و تحلیل رفتگی و یا رسیدن به عصب.

برای مراقبت بیشتر حداقل دو بار در روز مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید تا از عفونت لثه  جلوگیری کرده و حتما هر شیش ماه یک بار برای چک آپ به دندان پزشک مراجعه کنید.

دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

ایمپلنت-بدون-جراحی

ایمپلنت بدون جراحی

یکی از جدید ترین روش ها برای انجام ایمپلنت، روش ایمپلنت بدون جراحی است. روند کاشت ایمپلنت و بهبود در این روش با سرعت بالایی انجام می شود. علاوه بر آن در این روش کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی انجام می شود. کلینیک دندان پزشکی آلما یکی از بهترین کلینیک های دندان پزشکی با هزینه ایمپلنت اقساطی تهران می باشد. در این کلینیک زیر نظر بهترین پزشکان معاینه و درمان می شوید. همچنین می توانید پس از معاینه از قیمت ایمپلنت دندان باخبر شوید و از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه بهرمند شوید. افراد بسیاری می توانند از این

مشاهده
افتادن-کاور-اسکرو-ایمپلنت

افتادن کاور اسکرو ایمپلنت

کاور اسکرو یکی از وسایل و اجزای مهم ایمپلنت دندان می باشد. در واقع کاور اسکرو همان پیچ کوچکی است که در قسمت بالایی ایمپلنت قرار می گیرد تا از نفوذ لثه و مواد غذایی به داخل ایمپلنت جلوگیری کند. آن تا زمان بسته شدن هیلینگ بر روی فیکسچر یعنی مرحله دوم جراحی در جای خود می ماند. یکی از سوالاتی که در این دوران ممکن است برای افراد پیش آید این است که زمان افتاد افتادن کاور اسکرو ایمپلنت چه کار کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تقریبا این اتفاق غیر ممکن است. کلینیک دندانپزشکی آلما یکی

مشاهده
ایمپلنت-یک-روزه

ایمپلنت یک روزه

امروزه روش های مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. اما همه این روش ها دارای طول درمان طولانی هستند. به طور مثال در زمان کاشت پایه دندان و قبل از قرار دادن تاج دندان بر روی پایه ها چیزی حدود 3 تا 4 ماه زمان نیاز است. افراد در این مدت زمان نگران زیبایی لبخندشان هستند و گاهی از حضور پیدا کردن در جمع خجالت می کشند. یکی از راه حل های این مشکل ایمپلنت یک روزه می باشد. در این روش تا زمان آماده شدن تاج اصلی دندان یک تاج موقت بر روی پایه ها قرار می گیرد.

مشاهده
انواع-فیکسچر-ایمپلنت

انواع فیکسچر ایمپلنت

در حال حاضر مناسب‌ترین روش برای جایگزین دندان‌های از دست رفته ایمپلنت دندان است که نقش جانشین ریشه دندان مصنوعی را دارد .فناوری این روش در حال پیشرفت است و این موضوع انتخاب ایمپلنت مناسب لثه و استخوان را برای هر بیمار فراهم کرده . در ادامه با فیکسچر ایمپلنت و انواع آشنا می‌شویم . فیکسچر ایمپلنت جزئی اساسی در روند کاشت است و در استخوان خط به عنوان ریشه دندان قرار می‌گیرد . می توان گفت فیکسچر مهمترین بخش از ایمپلنت دندان می باشد و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. اگر قصد ایمپلنت را دارید و نگران هزینه آن

مشاهده