جراحی دندان چگونه است؟

در این مقاله خواهید خواند

جراحی دندان

جراحی دندان چگونه انجام می‌شود؟

سلامت دهان و دندان همواره باید برای اشخاص اهمیت داشته باشد. ما انسان‌ها به صورت روزمره کارهایی را انجام می‌دهیم تا در نهایت دندان‌هایی سالم و با کمترین اشکال را در دهانمان داشته باشیم و گاهی لازم است برای بهبود وضعیت دندان‌هایمان به جراحی دندان روی بیاوریم. این در حالی است که شاید افراد زیادی از انجام این کار غافل شوند و به دنبال تمیز و سالم بودن دندان‌های خود نباشند.

سالم بودن دندان‌ها علاوه بر این که برای ما زیبایی به همراه دارد، می‌تواند باعث شود که ما کارهای مختلفی همچون جویدن را در طول روز انجام دهیم؛ آن هم بدون این که مشکل خاصی مانند دردهای گوناگون برای ما رخ دهد. حال اگر ایرادی هم در این زمینه رخ دهد، می‌توان تمهیداتی نظیر جراحی دندان را در نظر گرفت.

این روزها جراحی دندان به نسبت قبل اهمیت بیشتری به خود گرفته است. البته جراحی دندان خود به چند مدل تقسیم می‌شود و این بستگی به نوع بیماری آن شخص خواهد داشت. تشخیص نوع بیماری نیز کاملا به عهده دندان پزشک خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم اگر کوچک ترین مشکلی هم در این زمینه داشتید، حتما به یکی از آن‌ها مراجعه نمایید.

حال ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد جراحی دندان با هم صحبت داشته باشیم و ببینیم که شرایط آن در کشور ما به چه صورت است. این سوال بسیاری از کاربران هم بود و امروز آمده‌ایم تا به آن پاسخ دهیم. پس در صورتی که سلامت دندان‌های خود را مهم می‌دانید، تا انتهای این متن همراه ما باشید.

انواع مختلف جراحی دندان

همان طور که گفته شد، جراحی دندان می‌تواند انواعی داشته باشد که در این جا به برخی از مهم‌ترین‌هایش اشاره خواهیم داشت:

1- جراحی ریشه مورد اولی است که شاید افراد زیادی هم به آن نیاز داشته باشند. ریشته دندان در این مواقع دچار مشکلاتی می‌شود و باید نسبت به برطرف‌سازی آن اقدام گردد.

2- برخی از افراد از نبود یا نقص دندان‌ها رنج می‌برند. چنین اشخاصی قادر به ایمپلنت کردن هستند. در این شیوه، دندان‌هایی تقریبا با کیفیت دندان‌های خود انسان‌ها در دهان قرار داده می‌شود تا شخص از آن پس بتواند از آن‌ها بهره ببرد.

3- جراحی‌های زیبایی را هم باید مورد دیگری به حساب آورد که امروزه مورد توجه افراد زیادی و به خصوص بانوان قرار گرفته است. البته خود این نوع از جراحی نیز چند نوع دارد.

علاوه بر مورد فوق، به یک صورت دیگر هم می‌توان جراحی دندان را دسته بندی کرد. جراحی اندودونتیک در ردیف اول این نوع از جراحی‌ها قرار می‌گیرد که به رفع مشکلات مربوط به دخل دندان‌ها مربوط می‌شود. دقیقا برعکس این مورد، جراحی‌های پراستودنتیک است که در واقع به اموری مربوط می‌شود که متعلق به داخل دندان‌ها نیست. پس می‌توان چنین گفت که هر یک از این دندان‌ها انواعی دارند و بیماری‌های مرتبط با دندان‌ها را می‌توان در این دو دسته‌بندی قرار داد.

جراحی دندان
جراحی دندان

کلینیک دندانپزشکی آلما

اگر مشکلی با دندان‌های خود دارید، در وهله اول باید به یک دندانپزشک متخصص مراجعه داشته باشید. افرادی هستند که به صورت خودسر نسبت به رفع بیماری اقدام می‌کنند. اگر چه این کار در برخی مواقع جواب می‌دهد، اما گاهی انسان‌ها را با مشکلاتی جدی مواجه خواهد کرد. از این رو، رفتن به چنین کلینیکی نباید فراموش شود.

حال دندان پزشک باید به خوبی دهان و دندان‌های شما را معاینه کند تا به نوع بیماری و مشکلی که شما دارید، پی ببرد. در صورتی که این مشکل حاد باشد و شما درد زیادی هم داشته باشید، دندان پزشک از شما یا اطرافیان می‌خواهد که فورا اقدامات را برای انجام جراحی فراهم کنند. در غیر این صورت، به شما وقت داده می‌شود تا در زمانی مناسب به کلینیک مراجعه کنید.

همچنن کلینیکی مناسب است که کاملا تمیز باشد. سلامت دهان و دندان مسئله‌ای حساس است و تمیز نبودن محیط جراحی، ایراداتی را برای شما به همراه خواهد داشت. ضمن این که تجهیزات و دستگاه‌های لازم برای جراحی باید در این کلینیک مشاهده شود.

پس قبل از ورود به آن کلینیک، حسابی در مورد وسایلی که در آن برای جراحی و برطرف کردن مشکلات دندان‌ها به کار می‌رود، تحقیق به عمل آورید. انجام این کار باعث می‌شود تا در نهایت کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و مراجعه به کلینیک دندانپزشکی مجهز در تهران می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی آلما مراجعه فرمایید.

متخصص جراحی دندان

به جز تمام موارد گفته شده، شما باید از صحت مدرک و دانشی که فرد جراح دارد نیز آگاه شوید. در جامعه ما افراد سودجویی هم هستند که کمترین دانش و اطلاعات را در مورد دهان و دندان‌ها دارند. در همین راستا، شاید چنین فردی در تشخیص نوع بیماری دندان‌های شما عاجز باشد و یا این که راهی غلط را برای درمان آن انتخاب نماید. پس توصیه ما این است که در این زمینه هم تحقیق داشته باشید و ببینید که این دندان پزشک چه موفقیت‌هایی را پشت سر گذاشته است و آیا سابقه اشتباهاتی را دارد یا خیر.

با توجه به مطالبی که در این مقاله و خصوصا در بخش انواع جراحی‌های دندان گفته شد، نتیجه می‌گیریم که نمی‌توان تعرفه ثابتی را برای همه آن‌ها تعیین کرد. پس نوع بیماری می‌تواند به شما بگوید که یک جراحی چه قیمتی را خواهد داشت. همچنین بیمه بودن یا نبودن شما نیز ارتباط مستقیمی در هزینه جراحی خواهد داشت.

حال اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و ببینید که هر عمل جراحی مربوط به دندان، حدودا چه قیمتی دارد، می‌توانید با اعضای تیم ما تماس حاصل فرمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

ریشه دندان

ریشه دندان

اگر به طور ناگهانی دندان‌هایتان حساس شد و هنگام خوردن چیزی سرد یا گرم درد یا ناراحتی داشتید، ممکن است علت آن خرابی ریشه دندان باشد. ریشه دندان بخشی از دندان در داخل حفره استخوانی است که توسط یک بافت همبند به نام سمنتوم پوشیده شده اند که سخت است اما به سختی مینای دندان نیست. بنابراین، اگر ریشه‌های دندان در معرض دید قرار گیرند، سمنتوم می‌تواند به سرعت دچار پوسیدگی شود یا با مسواک زدن از بین برود. برای درمان ریشه دندان خود و عصب کشی می توانید به کلینیک دندانپزشکی آلما در جمال زاده (غرب تهران) مراجعه کنید.

مشاهده
پوسیدگی-دندان-کودکان

پوسیدگی دندان کودکان

دندان کودکان به علت بی توجهی در مراقبت ها و بهداشت دهان و دندان دچار خرابی می شوند. پوسیدگی دندان کودکان یکی از دغدغه های والدین می باشد، و اینکه این پوسیدگی باعث ایجاد درد می شود. پس کودکان برای بطور منظم برای چکاب به دندانپزشکی مراجعه کنند تا در آینده دچار مشکلات دهان دندان هاد نشوند. یکی از بهترین و بروزترین مراکز بهداشت دهان و دندان کودکان در غرب تهران، کلینیک دندانپزشکی آلما می باشد. شما می توانید تمامی خدمات دندانپزشکی فرزند خود را با خیال راحت در این کلینیک انجام دهید. برای اطلاع از قیمت درمان دندان و

مشاهده
ترمیم تاج دندان

ترمیم تاج دندان

آیا تا به حال فکر کرده اید که ترمیم تاج دندان چیست؟ اگر دندان ترک خورده یا شکسته یا اگر دندان شما سایش و پارگی زیاد داشته باشد، یکی از گزینه‌های ترمیم دندان‌هایتان است. یک تاج از پرسلن و آلیاژ فلز ساخته شده است که آنها را بسیار محکم و بادوام می کند. این یک گزینه درمانی رایج است که توسط اکثر دندانپزشکان ارائه می شود. ترمیم تاج دندان زمانی است که دندانپزشک یک دندان مصنوعی را روی دندان طبیعی شما قرار می دهد تا از آن محافظت کند یا آن را بپوشاند. این کار را می توان به دلایل

مشاهده
پر کردن دندان با کامپوزیت

پر کردن دندان با کامپوزیت

یکی از روش های متداول ترمیم دندان، پرکردن دندان با کامپوزیت می باشد. هنگامی که دندانپزشک پوسیدگی دندان را خارج می کند، یک حفره در داخل دندان ایجاد می شود. این حفره با مواد مختلف پر می شود. به طور سنتی، پرکننده ها ماده ای نقره ای رنگ به نام آمالگام بودند و برخلاف سایه دندان طبیعی کاملاً قابل مشاهده بود. با گذشت زمان، گزینه های دیگری ایجاد شد که یکی از آنها ترکیبی بود. ولی امروزه پر کردن دندان با کامپوزیت انجام می شود. پرکننده‌ کامپوزیت ترکیبی به رنگ دندان از پلاستیک و سرامیک هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای

مشاهده