یکی از راه های رفع مشکل استحکام لثه ها و حفظ زیبایی دندان انجام جراحی افزایش طول تاج دندان هایی که دچار شکستی و یا لب پر شده اند,  می باشد. این جراحی  یک عمل زیبایی محسوب می شود که روشی کم خطر و بسیار موثر در تغییر طول مینای دندان ها می باشد. حفظ سلامت دندان های پوسیده شده زیر لثه و یا جلوگیری از لق شدن و از دست دادن دندان ها از جمله عوامل دیگر  استفاده از این روش درمانی برای خارج کردن قسمت سالم دندان در بخش های گفته شده می باشد.

تاج قسمتی از دندان است که در بالای خط لثه قابل مشاهده است. برخی از افراد برای اهداف زیبایی درخواست افزایش طول تاج می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به این روش نیاز دارند تا نواحی پوسیده یا شکسته دندان‌ها را آشکار کنند. جراحی افزایش طول تاج برای همه مناسب نیست. افرادی که به دلایل زیبایی به این روش علاقه مند هستند، می توانند با کارشناسان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را مطرح کنند.

افزایش-طول-تاج

افزایش طول تاج چیست؟

این روش شامل برداشتن بافت نرم و گاهی اوقات استخوان برای افزایش میزان قابل رویت دندان است . دندانپزشکان کلینیک آلما ممکن است این روش را روی یک دندان، چند دندان یا کل خط لثه انجام دهند. دندانپزشک اغلب روش‌های ‌افزایش طول تاج را برای زیبایی انجام‌ می‌‌دهند.

افزایش طول تاج‌ می‌‌تواند کمک کننده باشد. جراحان دندان، افزایش طول تاج را با بازسازی بافت لثه و گاهی اوقات استخوان انجام‌ می‌‌دهند تا سطح بیشتری از دندان را برای روکش در معرض دید قرار دهند. این یک روش معمول است و اغلب کمتر از یک ساعت طول‌ می‌‌کشد تا تکمیل شود.

افزایش طول تاج : عمل جراحی افزایش طول تاج دندان یکی از جراحی های دندانپزشکی برای نمایان شدن بخش بیشتری از ساختار دندان به منظور انجام روکش ، ترمیم و یا درمانهای دندانپزشکی زیبایی است.

در صورتیکه بیمار دارای لبخند لثه ای باشد و یا کوچک بودن بیش از حد دندانها در زیبایی لبخند شخص مؤثر باشد ،جهت اصلاح این مشکلات جراحی افزایش طول تاج به او پیشنهاد میگردد.این درمان دندانپزشکی معمولاً یک بار انجام میشود.

جراحی افزایش طول تاج علاوه بر زیبایی باعث تاْثیر بهتر مسواک و نخ دندان میگردد و در نتیجه تأثیر مثبت هم در بهداشت وهم در اعتماد به نفس بیماران دارد.

در موارد دیگر که مسئله زیبایی دندانها مطرح نیست ،گاهی شکستگی های دندان ها در اثر حادثه ویا پوسیدگی های بیشتر از حد و سوراخ شدگی های وسیع دندان (که حتی گاهی با عصب کشی نیز قابل ترمیم نیست)، این نوع جراحی توسط دندانپزشک پیشنهاد میگردد.

در واقع بهترین راه حل برای فراهم کردن بخش بیشتری ازسطح دندان و ترمیم مناسب تر برای بیماران است.بدین معنی که روکشی که پس از افزایش طول تاج روی دندانها گذاشته میشود در اکثر موارد محکمتر و با دوام تر می باشد.

نشانه های اصلی برای افزایش طول تاج بالینی، برآورده کردن نیاز به موارد زیر است:

• افزایش طول دندان به دلایل زیبایی

• جیب های کاذب را از بین ببرید

• در صورت پوسیدگی دهانه رحم یا بین پروگزیمال، شکستگی های دندانی، یا حاشیه های ناهماهنگ ترمیم های زیر لثه، مقدار کافی از ساختار دندانی سالم را در بالای حاشیه لثه قرار دهید.

مراحل انجام افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج  دندان یک عمل سرپایی می باشد و نیازی به نگرانی وجود ندارد، پس از انجام جراحی نیز می توانید به خانه برگردید و در آن جا استراحت کنید. مدت زمانی که این جراحی طول می کشد بسته به تعداد دندانهایی است که می خواهید طوا آن ها را زیاد کنید و زمان برداشتن بافت نرم و سخت نیز متفاوت می باشد.

در ابتدای انجام جراحی بی حسی موضعی استفاده می شود و نیازی به بی هوشی کامل نیست در طول درمان نیز ممکن است آرام بخش تزریق شود. بطور کلی مراحا انجام جراحی افزایش طول تاج دندان به شرح زیر می باشد:

  1. تزریق بی‌حسی
  2. تزریق آرام‌بخش در صورت نیاز
  3. ایجاد برش‌های منظم روی لثه
  4. برداشتن بافت اضافه لثه
  5. ضدعفونی محل جراحی با سالین
  6. بخیه زدن
  7. پانسمان

مراحل-انجام-افزایش-طول-تاج-دندان

جراحی افزایش طول دندان با لیزر

از روش های الکترو جراحی نیز می توان برای افزایش طول تاج دندان استفاده کرد به این صورت که دندانپزشک از لیزر برای تنظیم لثه و بهبود وضعیت دندان‌ها استفاده می‌کند. گفتن این نکته ضوریست که الکترو جراحی روش خیلی خوبی برای مشکلات جزئی است و برای شکستگی‌های شدید و عمیق استفاده نمی‌شود.

خطرات افزایش طول تاج دندان

این جراحی ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد ولی باید بدانید که این جراحی از درمان های کم خطر می باشد و در موارد نادر مشکلات شدید بوجود می آورد. عوارض افزایش طول تاج دندان شامل:

  1. عفونت دندان و لثه در صورت ناشی بودن جراح یا عدم مراقبت
  2. وجود درد و تورم
  3. خونریزی لثه
  4. سخت شدن کاشت ایمپلنت
  5. حساسیت به نوشیدنی های سرد و گرم

هزینه افزایش طول تاج دندان

برای اطلاع از قیمت و مشاوره حضوری با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

قیمت افزاریش طول تاج با بیمه

جراحی افزایش طول تاج دندان جزو درمان های زیبایی دندانپزشکی محسوب می شود و برای ایجاد طرح لبخندی زیباتر است، بدیهی است که شرکت های بیمه هزینه جراحی های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهند. با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات دندانپزشکی بیمه خود روی نام آن در زیر کلیک کنید.

کلینیک دندانپزشکی الما یکی از مراکز طرف قرار داد با تمامی بیمه ها نام برده شده می باشد و شما می توانید در این مرکز از تخفیفات بیمه خود برای دندانپزشکی استفاده کامل را ببرید.

هزینه-افزایش-طول-تاج-دندان

اطلاعات بیش تر در مورد افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج رویه ای است که برای تغییر شکل لثه در پایه دندان آسیب دیده به منظور نمایان شدن بیشتر سطح دندان طراحی شده است. و در صورت لزوم، سطح استخوان دندان را به گونه ای تنظیم‌ می‌‌کنند که ارتفاع یا اندازه قسمت قابل رویت دندان را بتوان گسترش داد تا ترمیم جدید سطح کافی برای نگه داشتن آن را داشته باشد.

برای چسباندن با تاج، لثه‌های ‌شما به حداقل 2 میلی متر سطح نیاز دارند. این نه تنها به باندینگ کمک‌ می‌‌کند، بلکه از گیر کردن غذاها یا سایر عوارض بالقوه مانند ضعیف شدن یا افتادن دندان‌های ‌مختلف وسایل ترمیمی دندان جلوگیری‌ می‌‌کند.

عمل افزایش طول تاج دندان بدین صورت است که ابتدا جراح لثه با تزریق آمپول بی حسی و پس از بی‌حس شدن ناحیه درمان، عمل را آغاز می کند دندانپزشک شکل دادن به بافت اضافی لثه و استخوان را با برش‌هایی که در بافت لثه ایجاد می‌کند و لثه را از روی دندان کنار می‌زند شروع می‌کند. گاها لازم است که مقدار کمی از بافت لثه نیز برداشته شود. پس از آن که بخش موردنظر از ساختار دندان نمایان شد، با محلول آب نمک ناحیه را به خوبی شستشو می‌دهد و جراحی را با بخیه زدن لثه تمام می‌کند.

زخم لثه گاهی با پانسمان مخصوصی بسته می‌شود. پس از این جراحی ساده ساختار طبیعی دندان بیشتر مشخص می‌شود و پایه بهتری برای یک روکش کارآمدتر و بادوام‌تر به دست می‌آید. پس از بلند شدن تاج دندان روکش روی آن گذاشته می‌شود.این درمان تقریباً یک تا دو ساعت طول می‌ کشد.

افزایش طول تاج چه زمانی لازم است؟

افزایش طول تاج دندان برای مجموعه ای از شرایط دندان توصیه‌ می‌‌شود. شایع ترین شرایطی که نیاز به افزایش طول تاج دارند عبارتند از: دندان‌های ‌خیلی کوتاه، پوسیدگی دندان که زیر خط لثه شدید است، یا شکستگی دندان در زیر خط لثه.

هنگامی که دندان دچار پوسیدگی شدید یا شکستگی‌ می‌‌شود، ناحیه سالم باقی مانده کاهش‌ می‌‌یابد. این امر بر میزان موفقیت ترمیم دندان تأثیر‌ می‌‌گذارد زیرا دستگاه‌های ‌دندانپزشکی ترمیمی سطح کمی برای کار دارند. افزایش طول تاج دندان، تلاشی برای بهبود میزان موفقیت وسایل دندانپزشکی ترمیمی با در معرض دید قرار دادن بیشتر سطح سالم دندان است.

بهبود جراحی افزایش طول تاج

بهبودی می تواند به نوع عمل بستگی داشته باشد. دندانپزشکی که جراحی را انجام داده است دستورالعمل های دقیقی را به شما ارائه می دهد. این ناحیه در حین عمل بی حس می شود تا فرد دردی را احساس نکند. با این حال، فرد ممکن است با از بین رفتن بیهوشی، ناراحتی یا درد را تجربه کند. برخی از افراد برای تسکین درد و التهاب پس از عمل به داروهای ضد التهابی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن نیاز دارند. تورم و خونریزی جزئی در چند روز اول پس از افزایش طول تاج قابل انتظار است. دندانپزشک ممکن است استفاده از کمپرس سرد را در ناحیه مورد نظر برای کمک به درد و تورم توصیه کند.

افزایش طول تاج یک روش رایج است و اگرچه در ابتدا کمی ترسناک به نظر‌ می‌‌رسد، اما چیزی نیست که بیمار باید مراقب آن باشد. اکثر روش‌های ‌افزایش طول تاج را‌ می‌‌توان در کمتر از یک ساعت انجام داد و در کلینیک دندانپزشکی آلما به صورت سرپایی انجام‌ می‌‌شود. قبل از عمل، احتمالاً یک تاج موقت برای شما تعبیه‌ می‌‌شود. این برای اطمینان از اینکه دندان شما تا زمانی که تاج دائمی شما حدود یک ماه پس از عمل بلند کردن تاج شما قرار داده شود، محافظت‌ می‌‌شود.

انجام شده توسط پریودنتیست (متخصص لثه) در حالی که تحت بی حسی موضعی (اگر اضطراب مرتبط با روش‌های ‌دندانپزشکی دارید،‌ می‌‌توانید سایر روش‌های ‌آرام بخشی را درخواست کنید)، ناحیه لثه اطراف دندان و استخوان زیرین مورد نظر با استفاده از روش‌های ‌تخصصی ترمیم‌ می‌‌شود. وسایل جراحی. پریودنتیست شما لثه‌ها و استخوان زیرین را تا زمانی که طول مناسبی برای استفاده از دستگاه دندانی مناسب داشته باشند و به طور متقارن خوشایند شوند، باز‌ می‌‌کند.

در دوران نقاهت، از یک رژیم غذایی نرم استفاده کنید و بعد از غذا دهان را با آب بشویید. دندانپزشک همچنین ممکن است دهانشویه کلرهگزیدین را برای استفاده دو بار در روز پس از جراحی تجویز کند. پس از مرحله بهبودی اولیه، درد و تورم محو شده و لثه ها به کوچک شدن ادامه می دهند.

اگر دندانپزشک قرار است چیزی مانند بریج را نصب کند، ممکن است منتظر بمانند تا بهبودی کامل شود. بهبودی کامل در پشت دهان ممکن است 6 تا 12 هفته طول بکشد، در حالی که بهبودی در قسمت جلویی ممکن است 3 تا 6 ماه طول بکشد.

بهبود-جراحی-افزایش-طول-تاج

نکاتی که باید بعد از انجام افزایش طول تاج بدانید

پس از انجام این روش، اکثر بیماران به مراقبت‌های ‌بعد از عمل به جز مدیریت درد خفیف با استفاده از داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن نیاز ندارند. کیسه یخ‌ می‌‌تواند به هر گونه تورم صورت کمک کند و از مصرف الکل و سیگار کشیدن خودداری شود. شما‌ می‌‌توانید به فعالیت‌های ‌روزانه خود بازگردید و‌ می‌‌توانید از روز بعد از جراحی شروع به خوردن غذاهای نرم کنید، اما باید به مدت دو روز از فعالیت‌های ‌شدید خودداری کنید. با این حال، بهبود کامل بافت لثه یک تا دو هفته طول خواهد کشید. این زمانی است که دندانپزشک شما بخیه‌های ‌شما را‌ می‌‌کشد.

توجه به این نکته ضروری است که در 24 ساعت اول پس از عمل باید از مصرف غذاهای گرم خودداری شود. ممکن است افزایش حساسیت به غذاهای سرد و گرم را تجربه کنید که این طبیعی است. از آنجایی که ریشه دندان شما در حال حاضر آشکار شده است، حساسیت شما افزایش‌ می‌‌یابد. با این حال، با گذشت زمان یا زمانی که تاج دائمی خود را اعمال کنید، از بین خواهد رفت.

ارتباط با کلینیک دندانپزشکی آلما

اگر شماهم قصد دارید که طول تاج دندان‌هایتان را برای زیبایی یا درمان‌های ‌دیگر افزایش دهید ی توانید بهترین تجربه را از این عمل در کلینیک دندانپزشکی آلما داشته باشید.برای اطلاعات بیش تر‌ می‌‌توانید با ما در تماس باشید متخصصان ما به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.02166916624

سوالات متداول

افزایش طول تاج چیست؟

این روش شامل برداشتن بافت نرم و گاهی اوقات استخوان برای افزایش میزان قابل رویت دندان است . دندانپزشکان کلینیک آلما ممکن است این روش را روی یک دندان، چند دندان یا کل خط لثه انجام دهند. دندانپزشکان اغلب روش‌های ‌افزایش طول تاج را برای زیبایی انجام‌ می‌‌دهند.

نشانه های اصلی برای افزایش طول تاج بالینی چیست؟

• افزایش طول دندان به دلایل زیبایی • جیب های کاذب را از بین ببرید • در صورت پوسیدگی دهانه رحم یا بین پروگزیمال، شکستگی های دندانی، یا حاشیه های ناهماهنگ ترمیم های زیر لثه، مقدار کافی از ساختار دندانی سالم را در بالای حاشیه لثه قرار دهید.

هزینه افزایش طول تاج دندان چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت و مشاوره حضوری با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)

6 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    دندون های من خیلی کوتاهه بنظرتون به افزایش طول تاج میتونم انجام بدم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      این موضوع بستگی به تشخیص پزشک شما دارد برای مشاوره حضوری و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

    1. در این جراحی، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، اعصاب دندان و لثه را بی حس می کند. بنابراین، بیمار در حین جراحی هیچ دردی احساس نمی کند. با این حال، پس از جراحی، ممکن است بیمار مقداری درد و ناراحتی را تجربه کند. این درد معمولاً خفیف است و با مصرف مسکن های معمولی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن قابل کنترل است. تورم و کبودی نیز ممکن است در ناحیه جراحی مشاهده شود. این علائم معمولاً طی چند روز یا چند هفته برطرف می شوند.

    1. سلام، برای تعیین هزینه دقیق ایمپلنت دندان، باید با دندانپزشک متخصص ما مشورت کنید. دندانپزشک پس از معاینه بیمار و بررسی شرایط او، هزینه ایمپلنت را تعیین خواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مشابه

جراحی دندان عقل در نسج سخت

خرابی و پوسیدگی دندان ها یکی از عوامل کشیدن دندان می باشد. بسته به نوع خرابی و پوسیدگی ایجاد شده مشخص می شود که دندان ها احتیاج به چه نوع جراحی دارند. برای مثال اگر دندان نهفته باشد جراحی نسج سخت و یا نسج نرم انجام می گیرد. نهفتگی دندان به خصوص در هنگام پیدا شدن دندان عقل و نبود فضای کافی در دهان ایجاد می شود. زمانی که از زمان رویش دندان جدید گذشته باشد اما همچنان دندان درون فک باقی بماند در نتیجه نیاز به جراحی های نسج نرم و یا سخت می باشد. دندان های عقل معمولا

مشاهده
جراحی دندان عقل در نسج نرم

جراحی دندان عقل در نسج نرم

جراحی دندان عقل در نسج نرم چیست؟ با از بین رفتن تاج دندان به هر دلیل بنا به تشخیص دندانپزشک بایستی ریشه از نسج دندان خارج گردد. برای خارج کردن ریشه دندان نیاز به جراحی می باشد.در جراحی دندان عقل در نسج نرم مقدار کمی از بافت لثه کنار زده می شود. گاهی دندان ها به علت وجود دندان عقل ، فشرده شده و به همین دلیل ، کج و در هم پوشیده می شوند که در این صورت علاوه بر آسیب در زیبایی سبب دشوار شدن در نظافت و رسیدگی دندان ها می شود و بهداشت دندان ها به

مشاهده
وستیبول دندان

وستیبولوپلاستی

وستیبولوپلاستی چیست؟ جراحی وستیبوبوپلاستی از جمله جراحی های قبل از پروتز می باشد که به منظور ایجاد جای مناسب جهت قرار گیری پروتز های دندانی در دهان انجام می گیرد. کم شدن عمق وستیبول می تواند به دلیل از دست دادن دندان های دائمی باشد که می تواند عامل اصلی انجام این جراحی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت قرار گیری دندان های مصنوعی و یا ایمپلنت های دندانی باشند. تکنیک های مختلفی جهت انجام این جراحی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار توسط دندانپزشک اجرا می شود. در هنگام اجرای این جراحی می توان همزمان پیوند استخوان و

مشاهده

آلوئولوپلاستی (استئوتومی)

آلوئولوپلاستی عمل جراحی که جهت تغییر شکل دادن قسمت هایی از فک که دندان های آن از بین رفته است , آلوئولوپلاستی نام دارد. آلوئول بخشی از استخوان فک می باشد که دندان ها را در خود جای داده است.صاف کردن استخوان فک , روشی بسیار مناسب و ضروری برای قرار گیری دندان های مصنوعی در دهان می باشد. آلوئولوپلاستی (استئوتومی) فکی – دندانی:(جراحی اصلاح فک ) جراحی ای است که در آن استخوان ها برای اصلاح بد شکلی فکی – دندانی برش داده می شوند تا جا به جا، تغییر و باز تنظیم شوند. کلمه Osteotomy به معنی تقسیم

مشاهده