مقایسه ایمپلنت و بریج دندان

در این مقاله خواهید خواند

مقایسه-ایمپلنت-و-بریج-دندان

ایمپلنت و بریج هر دو از روش های درمان و جایگزین دندان از دست رفته می باشند، سوالی که مطرح می شود این است که کدام درمان بهتر و ماندگارتر می باشد و فرق بین ایمپلنت و بریج دندان چیست؟ در این مقاله به مقایسه ایمپلنت و بریج دندان پرداخته شده تا با تفاوت های این دو درمان بیشتر آشنا شوید.

ایمپلنت و بریج دندان هر دو از خدمات دندانپزشکی با هزینه بالا می باشد و ممکن است شما نیز دغدغه پرداخت آن را داشته باشید. کلینیک دندانپزشکی آلما خدمت پرداخت هزینه ایمپلنت اقساطی تهران 1403 را برای رفاه حال مشتریان خود انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ایمپلنت دندان در تهران (انقلاب) با کلینیک آلما تماس بگرید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود

درمان ایمپلنت معمولاً در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول، ایمپلنت در فک شما قرار می گیرد. این معمولاً تحت بی حسی موضعی در مطب محلی شما انجام می شود. ایمپلنت ها را فقط می توان در استخوانی قرار داد که به اندازه کافی متراکم باشد تا آنها را نگه دارد. اگر استخوان فک شما حجم کافی ندارد، دندانپزشک شما ممکن است بتواند مشکل را با استفاده از پیوند استخوان درمان کند.

مرحله دوم درمان ایمپلنت، زمانی که تاج چسبیده می شود، معمولاً سه تا شش ماه پس از قرار گرفتن خود ایمپلنت انجام می شود. این به استخوان زمان می دهد تا قبل از اضافه شدن تاج در اطراف ایمپلنت دوباره رشد کند.

 

ایمپلنت-دندان-چگونه-انجام-می-شود

 

بریج دندان چگونه انجام می شود

افراد ممکن است بریج دندان را انتخاب کنند، زیرا در برخی شرایط، این روش پیچیده تر از ایمپلنت است. تراکم استخوان فک شما عامل مهمی نیست و معمولاً  تعداد جلسات کمتری به دندانپزشک مراجعه خواهید کرد.

در اولین ویزیت، دندانپزشک دندان های مجاور را در کنار محل نصب بریج سوهان می زند و از محل قرار می گیرد تا قالبی ایجاد شود. سپس از قالب برای ایجاد بریجی استفاده می‌کنند که با دندان‌های شما مطابقت دارد. در ویزیت بعدی شما، دندانپزشک بریج را در جای خود محکم می کند و بررسی می کند که بایت شما صحیح و راحت است. این کار با بی حسی موضعی انجام می شود تا دردی احساس نکنید.

 

بریج-دندان-چگونه-انجام-می-شود

 

فرق بین ایمپلنت و بریج دندان

همانطور که گفته شد اولین تفاوت بین ایمپلنت و بریج دندان در تعداد جلسات مراجعه به دندانپزشکی می باشد. برای بریج معمولا دو جلسه نیاز است درحالی که برای ایمپلنت به تعداد جلسات مراجعه بیشتر احتیاج است.

بریج دندان را تراش دندان دو دندان مجاور کار می گذارند و نیازی به جراحی و کاشت پایه نیست، اما در ایمپلنت ابتدا پایه را درون استخوان فک می کارند و مانند ریشه دندان عمل می کند.

برای ایمپلنت دندان باید تراکم استخوان فک شما کافی باشد و اگر تحلیل رفت فک شما زیاد باشد نیاز به کاشت استخوان نیز می باشد، در حالی در بریج دندان چون از دندان های مجاور به عنوان پایه استفاده می شود دیگر نیازی به کاشت استخوان نمی باشد.

مراقبت بعد از ایمپلنت و بریج

چه بریج یا ایمپلنت داشته باشید، باید به خوبی از آن مراقبت کنید، هم بعد از عمل و هم در دراز مدت.

نخ دندان کشیدن با بریج می تواند کمی سخت تر باشد، اما دندانپزشک تمام دستورالعمل هایی را که برای مراقبت صحیح از آن نیاز دارید به شما ارائه می دهد.

نوع درمان

بریج دندان، همانطور که از نامش پیداست، شکافی را که زمانی دندان در آن قرار داشت، پر می کند. این شامل جایگزینی یک دندان از دست رفته با یک دندان مصنوعی است که به دندان های طبیعی شما در دو طرف شکاف متصل است.

از سوی دیگر، ایمپلنت شامل یک پیچ تیتانیومی است که در استخوان فک شما ثابت می شود و روی آن یک دندان جایگزین، که به عنوان تاج نیز شناخته می شود، قرار می گیرد. همچنین می‌توان یک بریج با پشتیبانی از ایمپلنت داشت، که شامل قرار دادن یک بریج در بالای ایمپلنت‌ها برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته در یک ردیف است.

ظاهر و عملکرد

هم بریج های دندانی و هم ایمپلنت ها می توانند لبخند طبیعی شما را بازسازی کنند و هر دو گزینه های مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند.

خود ایمپلنت، که یک پیچ تیتانیومی است، چون در استخوان فک شما قرار می گیرد، قابل مشاهده نخواهد بود. دندان مصنوعی شما شبیه شکل و اندازه دندان های دیگر شما خواهد بود، بنابراین طبیعی به نظر می رسند و احساس راحتی می کنند.

 

ظاهر-و-عملکرد

 

دید

بریج های دندانی زیر لثه شما تعبیه نشده اند، بنابراین این احتمال وجود دارد که ساختار بریج کمی در پشت یا بین دندان های جایگزین شما قابل مشاهده باشد، اگرچه دندانپزشک شما بریج را تا حد امکان طبیعی جلوه می دهد. ممکن است کمی طول بکشد تا به احساس پل در دهان عادت کنید، اما پس از مدتی، آنها باید احساس راحتی بیشتری کنند.

مراقبت از سایر دندان ها

اگر می خواهید از آسیب رساندن به دندان های موجود خود جلوگیری کنید، ممکن است ایمپلنت گزینه ارجح باشد. هنگامی که بریج را نصب می کنید، دندانپزشک شما ممکن است نیاز داشته باشد که دندان های طبیعی شما را در هر دو طرف برش دهد. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به اندازه یک دندان طبیعی فشار وارد کنند، زیرا در فک شما تعبیه شده‌اند، در حالی که بریج‌های دندانی هرگونه فشاری را به دندان‌های مجاور که معمولاً برای حمایت از روکش‌ها بریده شده یا سوهان می‌خورند، منتقل می‌کنند.

طول عمر ایمپلنت و بریج دندان

در حالی که اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، ایمپلنت‌ها می‌توانند به اندازه دندان‌های طبیعی دوام بیاورند، بریج دندان می‌تواند به مرور زمان به دلیل این فشار و این واقعیت که دندان‌های نگهدارنده سوهان شده‌اند، ضعیف شود. یک بریج دندان در نهایت به درمان ترمیم نیاز دارد، اما شما می توانید با مراقبت از آن اطمینان حاصل کنید که سال ها دوام می آورد.

بنابراین از نظر دوام و ماندگاری، ایمپلنت دندان گزینه مناسب تری است و سال های طولانی برای شما بدون مشکل باقی می ماند.

سلامت فک

همانطور که گفته شد، سلامت فک می تواند عامل دیگری باشد که باید در مورد جایگزینی دندان فکر کنید. هنگامی که یک دندان و ریشه آن را از دست می دهید، دندان های دو طرف شکاف می توانند به فضای باقیمانده تکیه کنند، که می تواند باعث تحلیل استخوان شود. بریج دندانی دندان‌های مجاور را محکم می‌کند و از جابجایی آن‌ها جلوگیری می‌کند، اما برخلاف ایمپلنت، پیچی برای پر کردن سوکت دندان از دست رفته در فک ندارد، بنابراین بریج از تحلیل استخوان در طول زمان جلوگیری نمی‌کند.

ایمپلنت مانند یک دندان واقعی با ریشه عمل می کند و فک شما با افزایش سن قوی می ماند و از تحلیل استخوان جلوگیری می کند که می تواند بر شکل صورت شما تأثیر بگذارد.

مقایسه هزینه ایمپلنت و بریج دندان

بریج دندان معمولاً هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت دندانی دارد زیرا می تواند روش ساده تری باشد که نیاز به مراجعه کمتری به دندانپزشک دارد.

درمان ایمپلنت دندان معمولاً بیشتر از یک بریج طول می کشد و قبل از کاشت تاج نهایی روی ایمپلنت شما نیاز به یک دوره بهبودی دارد. این بدان معناست که شما به قرارهای ملاقات بیشتری با دندانپزشک خود نیاز خواهید داشت که این امر باعث گران‌تر شدن آن از بریج می‌شود. ایمپلنت ها نیز از مواد باکیفیت ساخته شده اند. فیکسچر و اباتمنت ایمپلنت (یک پایه کوچک متصل به بالای ایمپلنت که از دندان مصنوعی حمایت می کند) از تیتانیوم ساخته شده است و روکش از سرامیک یا چینی ساخته شده است تا به یک روکش طبیعی برسد.

 

مقایسه-هزینه-ایمپلنت-و-بریج-دندان

 

تعرفه بیمه برای ایمپلنت و بریج دندان

با توجه به تشخیص دندانپزشک معالج شما هر دو درمان ایمپلنت و بریج دندان می تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرید. کلینیک دندانپزشکی آلما طرف قرارداد با بسیاری از شرکت های بیمه می باشد و شما باتوجه به نوع تعهدات بیمه خود، می توانید از تمامی تخفیفات دندانپزشکی بیمه در این مرکز استفاده کنید. در ادامه لیست شرکت هایی که با کلینیک آلما طرف قرارداد هستند آورده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت بهتر است یا بریج دندان؟

ایمپلنت های دندانی راهی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. اکثر بزرگسالان می توانند ایمپلنت دندان داشته باشند، اما چند استثنا وجود دارد. هر موردی متفاوت است، و دندانپزشک شما در طول مشاوره اولیه راه حل هایی را که برای شما مفید خواهد بود به تفصیل مورد بحث قرار می دهد.

برخی از عادات سبک زندگی، شرایط پزشکی و درمان‌ها می‌توانند بر نحوه بهبود ایمپلنت تأثیر بگذارند و همچنین بر لثه و استخوان اطراف ایمپلنت‌های شما تأثیر بگذارند.

اگر کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستید، دندانپزشک شما می‌تواند گزینه‌های جایگزین برای دندان‌های از دست رفته، که ممکن است شامل بریج دندان یا پروتز باشد، با شما در میان بگذارد.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

نکات-مهم-ایمپلنت-افراد-دیابتی

نکات مهم ایمپلنت افراد دیابتی

از دست دادن دندان ها یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می برند. امروزه روش های درمانی بسیاری برای حل این مشکل وجود دارند. ایمپلنت دندان یکی از موثر ترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد. برای انجام اینپلنت این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد، که مراجعه کننده از سلامت کافی برخوردار باشد. اما سوالی که وجود دارد این است که؛ آیا انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان پذیر می باشد؟ در این مقاله به بررسی نکات مهم ایمپلنت افراد دیابتی خواهیم پرداخت. کلینیک دندان پزشکی آلما یکی از

مشاهده
ایمپلنت-دندان-چند-سال-دوام-دارد

ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد

هنگامی که ایمپلنت های دندانی را جایگزینی برای دندان های از دست رفته در نظر می گیریم، یکی از سوالاتی که احتمالا از شما پرسیده می شود این است که چقدر دوام خواهند داشت. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چه عواملی بر طول عمر ایمپلنت‌های دندانی تأثیر می‌گذارند و نکاتی را برای حفظ ظاهر و عملکرد آنها در بهترین حالت ارائه می‌کنیم. ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟ چه عواملی بر طول عمر آنها تأثیر می گذارد؟ و برای اطمینان از ماندگاری ایمپلنت های دندانی خود تا حد امکان چه کاری می توانید انجام دهید؟ یکی از نگرانی

مشاهده
مقایسه-ایمپلنت-و-دندان-مصنوعی

مقایسه ایمپلنت و دندان مصنوعی

گاهی پیش می آید که دندان های شما طوری دچار آسیب می شوند که راهی جز کشیدن آنها وجود ندارد. از دست دادن دندان ها برای همه ما نا خوشایند می باشد و گاهی سبب بروز مشکلاتی می شود. این مشکلات می توانند شامل ایجاد اختلال در جویدن غذا، صحبت کردن و یا مشکلات ظاهری باشند. اما راه حل این مشکل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ایمپلنت دندان و استفاده از دندان مصنوعی یکی از رایج ترین راه حل ها برای این مشکل می باشند. شاید برای شما سوال باشد که کدام یک از این روش ها

مشاهده
فرق-ایمپلنت-با-پروتز-دندان

فرق ایمپلنت با پروتز دندان

دو روش ایمپلنت و پروتز دندان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته می باشد.  هنگامی که یک فرد دچار از دست دادن یک یا چند دندان می شود، زندگی روزمره او فوراً آسیب می بیند، جویدن برای او دشوارتر است، ممکن است در صحبت کردن مشکل داشته باشد و زیبایی صورت و لبخند خود را ازدست می دهد و اعتماد به نفس آنها تأثیر می گذارد. در ادامه با فرق ایمپلنت با پروتز دندان بیشتر آشنا می شوید. ایمپلنت دندان یکی از درمان های پرهزینه دندانپزشکی می باشد، کلینیک دندانپزشکی آلما با انجام خدمات ایمپلنت دندان با بیمه نگرانی

مشاهده