پیوند لثه

پیوند لثه یکی از انواع جراحی های دندانپزشکی است که به معنی اصلاح تحلیل لثه میباشد.این جراحی نسبتاً آسان بوده وانجام جراحی زمان زیادی طول نمیکشد بدین صورت که متخصص جراح لثه بافت سالم را از سقف دهان بیمار برداشته و در ناحیه ای که لثه تحلیل رفته پیوند میزند.

تحلیل لثه زمانی اتفاق میافتد که لثه فرسوده و کوتاه شده ،باعث نمایان شدن مقدار زیادی از دندان به سمت ریشه دندان میگردد.این مشکل در اکثر موارد باعث حساسیت بیشتر دندان به خصوص در مواقع خوردن و آشامیدن غذا و مایعات سرد وگرم میشود.

از آنجاییکه تحلیل لثه بسیار به آرامی اتفاق میافتد ،بسیاری از بیماران  متوجه این اتفاقات تا زمان حساس شدن دندان و مراجعه به دندانپزشک  نمیشوند .

تعدادی از بیماران پیوند لثه را به دلایل زیبایی و داشتن  طرح لبخندی زیبا و عده ای برای محافظت از دندانی که تحلیل لثه باعث ایجاد درد وحساسیت شده وبازسازی صدمات ایجاد شده انجام میدهند.

پیوند لثه

آیا جراحی پیوند لثه درد دارد؟

شما در طول جراحی پیوند لثه بی حس خواهید شد، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نخواهید کرد. احتمالاً پس از عمل درد خفیفی خواهید داشت، اما پریودنتیست به شما داروها و دستورالعمل‌های پس از جراحی را می‌دهد تا به حداقل رساندن ناراحتی شما کمک کند.

هزینه پیوند لثه

برای مشاوره و اطلاع از قیمت با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

عوامل تأثیرگذار در پیشروی تحلیل رفتن لثه:

مسواک زدن شدید، بیماری‌های لثه، سابقه درمان‌های ارتودنسی شایع‌ترین عوامل تأثیرگذار در پیشروی تحلیل رفتن لثه هستند. از دیگر دلایل آن می توان به دندان قروچه، نامرتبی دندان و مصرف تنباکو نیز اشاره نمود. البته، دندانپزشکان معتقدند۵۰% ناشی از عوامل ژنتیکی است.

انواع روش های پیوند لثه:

نوع پیوند لثه بستگی به میزان، شدت و نیازهای فرد دارد و جراح لثه نهایتا مناسب‌ترین روش را طبق تشخیص خود انتخاب می‌کند.

پیوند بافت همبند:

این روش متداول‌ترین روش برای درمان ریشه نمایان شده دندان می‌باشد. در این روش متخصص پریودنتیست، در سقف دهان فلپ ایجاد می‌کند و زیرلایه‌ای از گوشت سقف دهان را برداشته و از آن برای ناحیه‌ای از لثه که نیاز به درمان دارد، استفاده می‌کند.

پیوند آزاد بافت لثه:

این روش مشابه روش همبند است و از بافت‌های سقف دهان استفاده می‌شود ولی در این روش به جای برداشتن فلپ یا بافت زیرلایه، مستقیما مقداری از بافت سقف دهان را برداشته و به ناحیه‌ی تحت درمان پیوند داده می‌شود. این روش برای افرادی که بافت لثه‌ی بسیار نازکی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیوند جانبی یا پدیکال:

در این نوع از پیوند لثه، به جای برداشتن بافت از سقف دهان، از بافت‌های مجاور دندان یا ناحیه‌ی آسیب دیده استفاده می‌شود. در این صورت مقداری از بافت لثه به سمت آج دندان کشیده می‌شود تا قسمت نمایان شده دندان را بپوشاند. این روش برای بیمارانی که در کنار دندان‌هایشان بافت لثه‌ به اندازه‌ی کافی وجود دارد و از استحکام بالایی برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض جراحی پیوند لثه

پیوند لثه یک روش بسیار ایمن و موثر است. در درمان موارد بی‌شماری عقب‌رفتگی و نازک شدن لثه‌ها به دلیل مسواک زدن تهاجمی و بیماری‌های لثه، آزمایش شده و موفقیت آمیز آن ثابت شده است. با این حال، عوارض و عفونت‌ها ممکن است رخ دهد، به خصوص بدون مراقبت‌های مناسب پس از عمل.

برای موارد اورژانسی مانند ترشح یا خونریزی غیرمنتظره در اطراف محل پیوند، تورم، کبودی، تب و چرک فوراً با پریودنتیست خود تماس بگیرید. اینها نشان می دهد که پیوند به درستی محل را گرفته یا با آن سازگار نشده است و باید دوباره پیوند شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید.

پیوند لثه چیست؟

پیوند لثه یکی از انواع جراحی های دندانپزشکی است که به معنی اصلاح تحلیل لثه میباشد.این جراحی نسبتاً آسان بوده وانجام جراحی زمان زیادی طول نمیکشد بدین صورت که متخصص جراح لثه بافت سالم را از سقف دهان بیمار برداشته و در ناحیه ای که لثه تحلیل رفته پیوند میزند.

آیا جراحی پیوند لثه درد دارد؟

شما در طول جراحی پیوند لثه بی حس خواهید شد، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نخواهید کرد. احتمالاً پس از عمل درد خفیفی خواهید داشت، اما پریودنتیست به شما داروها و دستورالعمل‌های پس از جراحی را می‌دهد تا به حداقل رساندن ناراحتی شما کمک کند.

هزینه پیوند لثه چقدر می‌شود؟

5/5 - (7 امتیاز)

جهت اطلاع از قیمت پیوند لثه با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آلما تماس بگیرید. شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

جراحی دندان عقل در نسج سخت : دندان عقل در نسج سخت به زمانی اطلاق میشود که دندان عقل نهفته و کاملاً در زیر استخوان فک قرار گرفته باشد و روی آن هم استخوان باشد .نوع درمان و جراحی دندان عقل به پوزیشن و قرارگیری آن در استخوان فک بستگی دارد. در جراحی در نسج سخت  ، محل مربوطه برای خارج کردن دندان عقل برش جراحی  زده می شود ، بعد از برداشتن استخوان های اطراف دندان تقسیم و برش زده میشود تا دندان  بتواند به خوبی اخراج گردد . عمل دندان عقل نهفته در نسج نوع سخت بسیار مشکل بوده ودر صورت

جراحی دندان عقل در نسج نرم : دندان ها به علت وجود دندان عقل ، فشرده شده و به همین دلیل ، کج و در هم پوشیده می شوند که در این صورت علاوه بر آسیب در زیبایی سبب دشوار شدن در نظافت و رسیدگی دندان ها می شود و بهداشت دندان ها به خوبی اجرا نمی شود  ، در مواقعی در هم ریختگی دندان ها به علت دندان عقل نهفته سبب نیاز فرد به ارتودنسی می شود و سبب پوسیدگی دندان عقل و دندان های کناری او میگردد  و همچنین بیماری های لثه ایی را نیز در بر دارد