ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد

در این مقاله خواهید خواند

ایمپلنت-دندان-چند-سال-دوام-دارد

هنگامی که ایمپلنت های دندانی را جایگزینی برای دندان های از دست رفته در نظر می گیریم، یکی از سوالاتی که احتمالا از شما پرسیده می شود این است که چقدر دوام خواهند داشت. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چه عواملی بر طول عمر ایمپلنت‌های دندانی تأثیر می‌گذارند و نکاتی را برای حفظ ظاهر و عملکرد آنها در بهترین حالت ارائه می‌کنیم.

ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟ چه عواملی بر طول عمر آنها تأثیر می گذارد؟ و برای اطمینان از ماندگاری ایمپلنت های دندانی خود تا حد امکان چه کاری می توانید انجام دهید؟

یکی از نگرانی های موجود برای انجام ایمپلنت دندان قیمت آن می باشد، ایمپلنت یک درمان گران در دندانپزشکی می باشد. کلینیک دندانپزشکی آلما در تهران (انقلاب) خدمات انجام ایمپلنت دندان با بیمه را ارائه می دهد، برای اطلاع از هزینه ایمپلنت اقساطی تهران 1403 با ما تماس بگیرید.

دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴

ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی یک راه حل محبوب و دائمی برای از دست دادن دندان در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها به استخوان فک متصل می شوند و پایه ای قوی برای دندان های مصنوعی فراهم می کنند، درست مانند دندان های طبیعی. آنها پایه های تیتانیومی کوچکی هستند که به وسیله جراحی در استخوان فک قرار می گیرند تا جایگزین دندان های از دست رفته شوند.

 

ایمپلنت-دندان

 

دلایل کاشت ایمپلنت

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید. برخی از علل رایج عبارتند از:

  • برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته
  • برای پشتیبانی از بریج دندان
  • برای حمایت از دندان مصنوعی
  • برای بهبود ظاهر لبخند شما
  • برای بهبود گفتار خود
  • برای بهبود سلامت دهان و دندان

اگر به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنید، مهم است که درک اولیه ای از نحوه کار آنها و آنچه که این روش مستلزم آن است داشته باشید.

میانگین طول عمر ایمپلنت های دندان

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که راه حلی طولانی مدت برای دندان های از دست رفته باشند. با مراقبت مناسب، اکثر ایمپلنت های دندانی می توانند تا 20 سال دوام بیاورند و مطالعات نشان می دهد که ممکن است حتی بیشتر دوام بیاورند.

یک مطالعه گسترده 20 ساله بر روی 12500 ایمپلنت دندان نشان می دهد که ایمپلنت های دندانی در 17 سال 93 درصد بقا داشته اند. در این مطالعه حدود 2 درصد از ایمپلنت های دندانی در سال اول شکست خوردند. در طول شانزده سال بعد، میزان طول عمر تنها 5 درصد کاهش یافت.

به یاد داشته باشید، فناوری ایمپلنت دندان تنها کمی بیش از 50 سال قدمت دارد. با این حال، تجربه به دست آمده از بیش از 50 سال تحقیق به دندانپزشکان آموزش داده است که چگونه محصولات، روش ها و مراقبت های بعدی را اصلاح کنند، به این معنی که ایمپلنت های دندانی در حال حاضر بیشتر از ایمپلنت های دندانی که در ابتدا معرفی شدند، دوام می آورند.

 

میانگین-طول-عمر-ایمپلنت-های-دندان

 

5 عاملی که بر طول عمر ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد

طبق گزارش انجمن جراحان دهان و فک و صورت آمریکا (AAOMS)، ایمپلنت های دندانی دارای میانگین موفقیت 95 درصدی هستند، اما موفقیت آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سطح تخصص

انتخاب یک دندانپزشک ماهر برای موفقیت روش ایمپلنت دندانی شما بسیار مهم است.

یک دندانپزشک ماهر از تجربه و آموزش لازم برای قرار دادن ایمپلنت در موقعیت بهینه برای موفقیت برخوردار است.

از سوی دیگر، دندانپزشکی که تجربه کمتری دارند، ممکن است آنقدر دقیق نباشد. به همین دلیل مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و یک دندانپزشک معتبر و با تجربه را برای این عمل انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است با عوارض ایمپلنت دندانی مواجه شوید که رفع آن هم دردناک و هم هزینه بر است.

تراکم استخوان

هنگام بررسی ایمپلنت دندان، یکی از مواردی که دندانپزشک شما را ارزیابی می کند، تراکم استخوان های شما است. این به این دلیل است که تراکم استخوان در طول عمر ایمپلنت های دندانی نقش دارد.

برای اینکه ایمپلنت های دندانی موفق باشند، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد تا از آنها حمایت کند. اگر تراکم استخوان کافی در فک خود نداشته باشید، بدن شما قادر به پشتیبانی از وسایل ایمپلنت نخواهد بود. در نتیجه ایمپلنت ها از کار می افتند.

مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد صحت این موضوع را ثابت کرد. نه تنها موفقیت، بلکه میزان طول عمر ایمپلنت های دندانی نیز به شدت به تراکم استخوان بستگی دارد. بر اساس این مطالعه، چهار نوع کیفیت استخوان وجود دارد: نوع I، نوع II، نوع III و نوع IV که در آن، نوع 1 متراکم ترین و به خوبی محافظت شده با نرخ طول عمر 97.6٪ است، در حالی که نوع 4 حداقل با 88.8 درصد میزان طول عمر دارد.

شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی می توانند طول عمر ایمپلنت های دندانی را کاهش دهند. شرایطی مانند سرطان، دیابت کنترل نشده و بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس همگی می توانند مشکلاتی را برای ایمپلنت های دندانی ایجاد کنند.

برند ایمپلنت دندان

همه ایمپلنت های دندانی یکسان ایجاد نمی شوند. نشان داده شده است که برخی از مارک های ایمپلنت های دندانی بیش از 25 سال دوام دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط 5 تا 10 سال دوام داشته باشند.

 

برند-ایمپلنت-دندان

 

سبک زندگی و عادات

ایمپلنت‌های دندانی طوری طراحی شده‌اند که مادام‌العمر دوام می‌آورند، اما این بدان معنا نیست که آنها غیرقابل تخریب هستند. درست مانند دندان های طبیعی شما، ایمپلنت های دندانی نیز در صورت عدم مراقبت مناسب در معرض پوسیدگی و بیماری های لثه هستند.

ایمپلنت دندان تهران

کلینیک دندانپزشکی آلما در تهران میدان انقلاب یکی از بهترین مراکز کاشت ایمپلنت می باشد که با بسیاری از شرکت های بیمه ای طرف قرارداد می باشد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت با بیمه روی نام شرکت بیمه ای خود کلیک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت یک جایگزین همیشگی برای دندان از دست رفته شما می باشد و به زیبایی و افزایش کیفیت زندگی شما کمک فراوانی می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

بهترین-نوع-ایمپلنت

بهترین نوع ایمپلنت

ایمپلنت دندان و یا کاشت دندان یک روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته می باشد به این صورت که با جایگذاری یک پیچ داخل لثه های شما به عنوان ریشه دندان، آن را می کارند. اما این روش همیشه پاسخگو نیست و حتا در صورت انتخاب بهترین مارک ایمپپلنت، ممکن است در خیلی از شرایط مثل حساسیت داشتن به جنس پیچ و یا حرفه ای نبودن دکتر دندان پزشک نا موفق باشد به خصوص برای ایمپلنت دندان های جلو. پس انتخاب مرکزی که بتواند واجد شرایط باشد بسیار کار دشواری است. حال سوالی که به وجود می آید

مشاهده
افتادن-پیچ-موقت-ایمپلنت

افتادن پیچ موقت ایمپلنت

ایمپلنت دندان Dental implant یا به قول معروف  دندان پیچی نوعی پیچ است که برای یک یا چند دندان از دست رفته گزینه مناسبی است و به عنوان ریشته دندان عمل می کند. به ندرت امکان افتادن این پیچ وجود دارد که به دلایل مختلفی مانند شل شدن پیچ ایمپلنت اتفاق می افتد. حال، دیگرعلت افتادن پیچ ایمپلنت چیست؟ و اگر پیچ ایمپلنت بیفتد چه کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب را مطالعه کنید.  دریافت نوبت: ۰۲۱۶۶۹۱۶۶۲۴ علت افتادن پیچ ایمپلنت گاهی اوقات فرایند ایمپلنت با شکست مواجه می شود و باعث افتادن پیچ آن می شود اما طبیعی است

مشاهده
آفت-بعد-از-ایمپلنت

آفت بعد از ایمپلنت

آفت، زخم های خوش خیم و غیر مسری بیضی شکلی هستند که در داخل دهان و قسمت های نرم ایجاد می شوند و معمولا رنگ آنها سفید و یا زرد است و باعث ایجاد سوزش در هنگام غذا خوردن و یا صحبت کردن می شود. علت ایجاد آفت هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما می تواند ریشه ژنتیکی داشته باشد و یا با توجه به سن تعداد دفعات ابتلا به آن کم یا زیاد شود و یا محرک های خارجی روی آن تاثیر گذار باشد. یکی از این عوامل ایمپلنت است که به طور غیرمستقیم باعث ایجاد آفت دهان

مشاهده
عمر-ایمپلنت-اینترالاک

عمر ایمپلنت اینترالاک

ایمپلنت دندان یک روش برای جایگزینی دندان از دست رفته شما میباشد بدین صورت که طی یک عمل جراحی، میله کوچک پیچی شکل داخل استخوان فک شما قرار میگیرد.ایمپلنت دندان از جمله جراحی هایی است که بسیار به مهارت دکتر و برند استفاده شده اهمیت دارد و در صورتی موفق و ماندگار خواهد بود که دندان پزشک با تجربه باشد و برند استفاده شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد.اینترالاک یکی از برندهای محبوب آمریکایی در زمینه ایمپلنت است که این سیستم با استفاده از تکنولوژی های خاص، تنوع در محصولات و قیمت باعث جذابیت های باورنکردنی در بازار شده است.

مشاهده